مسئول گروه جهادی شهید احمدعلی نیری در گفتگو با هشت‌دی:

گروه جهادی موفق باید بتواند کار تشکیلاتی انجام دهد

مسئول گروه جهادی شهید احمدعلی نیری با بیان اینکه یک گروه جهادی موفق باید بتواند کار تشکیلاتی انجام دهد، گفت: یک نفر نمی‌تواند همه مشکلات را حل کند و گروه منسجم ولو کم‌جمعیت می‌تواند با روحیه جهادی بسیاری از کارها را پیش ببرد.

گروه جهادی موفق باید بتواند کار تشکیلاتی انجام دهد

علی عابدی در گفتگو با هشت‌دی با اشاره به اینکه گروه جهادی شهید احمدعلی نیری در سال ۹۹ تأسیس شد و آغاز به فعالیت کرد، اظهار کرد: اکثریت اعضای گروه جهادی شهید نیری، جوانان هستند و از سنین ۱۵ تا ۴۰ سال در این گروه خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت این گروه در سه محور و بنا بر نیاز جامعه هدف تعریف شده است، افزود: فعالیت ما در مجموعه مسکن مهر رشت است و با توجه به جمعیت قابل توجه ساکن در این محدوده، اولویت کار خود را به امور فرهنگی اختصاص دادیم و مرکز فعالیت‌های ما نیز سه مسجد مسکن مهر است.

مسئول گروه جهادی شهید احمدعلی نیری با بیان اینکه پارک معراج مسکن مهر رشت محل رفت و آمد اکثر ساکنین است اما فضای پارک پیوست فرهنگی ندارد، تصریح کرد: در مناسبت‌های مختلف اعم از جشن‌ها و عزاداری‌های مذهبی، مداحی و یا موسیقی پخش می‌کنیم یا اینکه برنامه‌های ویژه برای کودکان برگزار می‌کنیم و سخنران برنامه حجت‌الاسلام حق‌گو برای بچه‌ها در قالب مسابقه و بازی، محتوای تربیتی و دینی ارائه می‌دهد.

عابدی با بیان اینکه والدین نیز به همراه کودکان در برنامه‌های مناسبتی گروه مشارکت دارند، افزود: از همه طیف‌ها و گروه‌ها در برنامه‌های مناسبتی که در پارک برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

مسئول گروه جهادی شهید احمدعلی نیری با اشاره به فعالیت کانال این گروه در فضای مجازی، گفت: در مناسبت‌های خاص مخصوصاً جشن‌ها برای خانواده‌ها برنامه‌های شاد فرهنگی داریم و در پایان نیز ایستگاه صلواتی و پذیرایی تدارک‌دیده‌شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های این گروه جهادی در بخش اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: بازارچه‌ای در فضای مجازی راه‌اندازی کرده‌ایم که خانوارها می‌توانند از طریق آن محصولات ارگانیک خود را بدون واسطه و با کمترین هزینه و بهترین کیفیت به فروش برسانند.

عابدی با بیان اینکه برنامه شاخص این گروه، «یکشنبه‌های شهدایی» است، بیان کرد: سعی داریم این برنامه تداوم داشته باشد و کیفیت آن را بالاتر ببریم تا کاربردی‌تر باشد.

وی با اشاره به اینکه در بحث محرومیت‌زدایی هدف ما این است که مستقیماً نیازمندان را تحت پوشش قرار ندهیم و به دنبال توانمندسازی آنها باشیم، افزود: البته اگر خانواده‌ای واقعاً محروم و ناتوان باشد به مجموعه‌های حمایتی وصل می‌کنیم.

عابدی با تأکید بر اینکه کار جهادی نیازمند شناخت کامل از محیط پیرامون است، افزود: نیازسنجی جامعه هدف باید به‌خوبی انجام گیرد تا کمبودها شناسایی شده و فعالیت‌ها بر اساس آن تنظیم شود.

وی با بیان اینکه یک گروه جهادی موفق باید بتواند کار تشکیلاتی انجام دهد، ادامه داد: یک نفر نمی‌تواند همه مشکلات را حل کند و گروه منسجم ولو کم‌جمعیت می‌تواند بسیاری از کارها را پیش ببرد و روحیه جهادی چاره‌ساز مشکلات است.

وی خطاب به افرادی که قصد تأسیس گروه جهادی دارند یا علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه هستند، تأکید کرد: از موانع خسته نشوید؛ زیرا در حین کار با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوید؛ لذا اگر با مسئولی مواجه شدید که نتوانست یا نخواست مشکل را حل کند دنبال راه‌حل جایگزین باشید و مأیوس و دلسرد نشوید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه