سخنگوی وزارت خارجه چین:

چین تحریم‌های آمریکا علیه ایران را محکوم می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که کشورش تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران را به‌شدت محکوم می‌کند.

چین تحریم‌های آمریکا علیه ایران را محکوم می‌کند

به گزارش هشت‌دی به نقل از وبگاه وزارت خارجه چین، مائو نینگ امروز در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری آژانس فرانس پرس درباره تحریم‌های اعمالی روز گذشته آمریکا علیه ایران در سخنانی اظهار کرد: ما همچنان به‌شدت با تحریم‌های یک‌جانبه غیرقانونی آمریکا مخالفیم.

وی در ادامه افزود: ما قاطعانه از حقوق و منافع قانونی شرکت‌ها و شهروندان چینی محافظت خواهیم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته تحریم‌های جدیدی را به بهانه حمایت از برنامه دفاعی ایران در حوزه‌های موشک‌های بالستیک و پهپادی وضع کرد.

بر اساس اعلام وبگاه وزارت خزانه‌داری آمریکا، دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود: اوپک امروز ۱۱ شخص، ۸ نهاد و یک کشتی مستقر در ایران، هنگ‌کنگ، جمهوری خلق چین (PRC) و ونزوئلا را تحریم کرد؛ طرف‌هایی که به برنامه‌های موشکی و هواپیمای بدون سرنشین (UAV) ایران کمک می‌کردند. افراد منتخب امروز از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران (IRGC)، وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح (MODAFL) یا توابع آنها در تولید و تکثیر موشک و پهپاد حمایت کرده‌اند.

برایان ای نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، در این باره ادعا کرده بود: تصمیم بی‌پروا ایران برای ادامه تکثیر پهپادهای مخرب و سایر تسلیحات، درگیری‌های متعدد در مناطق مختلف جهان را طولانی می‌کند! آمریکا به اقدامات خود برای ایجاد اختلال در تکثیر پهپادها و سایر تسلیحات ایران برای بازیگران بی‌ثبات‌کننده ادامه خواهد داد و ما جامعه بین‌المللی را نیز تشویق می‌کنیم که اقدامات مشابهی انجام دهد!

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه