استاد حوزه و دانشگاه:

ایدئولوژی اسلام برای اسرائیل خطرناک‌تر از تمدن ایرانی است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اسرائیل دشمن تمدن اسلامی است و ایدئولوژی اسلام برای اسرائیل خطرناک‌تر از تمدن ایرانی است، لذا به دنبال خشکاندن ریشه اسلام هستند و می‌دانند اسلام ریشه صهیونیسم را خواهد خشکاند.

ایدئولوژی اسلام برای اسرائیل خطرناک‌تر از تمدن ایرانی است

به گزارش هشت‌دی حجت‌الاسلام منصور قابشی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه شهر رشت به مناسبت راهپیمایی حمایت از گروه‌های مقاومت فلسطین و مردم مظلوم غزه، با اشاره به ماهیت اسرائیل خبیث، اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۲۰ سوره بقره می‌فرماید که «هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی و از آیین تحریف یافته آنان، پیروی کنی. بگو: هدایت، تنها هدایت الهی است و اگر از هوی و هوس‌های آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده‌ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود.» که این آیه یادآور دو نکته اساسی درباره ماهیت دشمنان اسلام است.

وی با بیان اینکه دشمن یهود به کم قانع نیست، افزود: امروز خیلی‌ها این سؤال را مطرح می‌کنند که چرا باید به فلسطین توجه کنیم؟! چرا پس از ۷۰ سال جریان فلسطین حل نمی‌شود؟! و چرا نقطه‌زنی اسرائیل خبیث مطرح است؟! که البته برای پاسخ به این سؤالات باید به تعریف درست و دقیقی از ماهیت رژیم صهیونیستی برسیم.

این استاد حوزه و دانشگاه، ماهیت اسرائیل را گنگ و مبهم دانست و تصریح کرد: ماهیت کشورها به دودسته تقسیم می‌شود، یعنی کشورها یا ماهیت نژادی دارند یا دینی. اگر به تعصبات و اعتقادات اسرائیلی‌ها را نگاه کنیم می‌بینیم که هیچ‌کسی را به یهودیت ورود نمی‌دهند و شرط یهودی صهیونیستی بودن را تولد از مادر یهودی صهیونیست می‌دانند که توجه آنان به نژاد را نشان می‌دهد، اما از طرف دیگر حرف‌های تورات را می‌زنند و مسئله دین را مطرح می‌کنند.

حجت‌الاسلام قابشی به سه عقیده عجیب یهودیان صهیونیست که برای تسلط بر کره زمین مطرح می‌شود، اشاره کرد و گفت: اگرچه از اسرائیلی‌ها متنفر هستیم، اما اگر این سه عقیده را بدانیم، فکری و ذاتی نسبت به اسرائیل نفرت پیدا می‌کنیم.

اسرائیل به دنبال تسلط بر کل کره زمین است

وی عقیده اول را تسلط صهیونیست‌ها بر کل کره زمین دانست که با تفکر «من البحر الی النهر» آغاز شده است و بیان کرد: اسرائیل به دنبال تسلط بر دریای مدیترانه تا رود اردن، یعنی سرزمین فلسطین است؛ در واقع نگاه اسرائیل به این منطقه نگاه مقدماتی برای تسلط بر کل مسلمانان است؛ نه فقط ملت فلسطین.

این استاد حوزه و دانشگاه، تفکر دوم را «من النهر الی النهر» دانست که شامل نیل تا فرات می‌شود و عنوان کرد: اسرائیل به دنبال تسلط بر خاورمیانه است تا پس از آن تسلط بر کل کره زمین در اختیار یهود قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه یهودیان طبق نظریه خودشان به غیر یهود حیوان دو پا می‌گویند، اضافه کرد: این دومین عقیده عجیب اسرائیل است که می‌گویند غیریهودیان باید در خدمت و اختیار یهودیان باشند.

حجت‌الاسلام قابشی عقیده سوم اسرائیل را نابودی تمدن‌ها دانست و تأکید کرد: اسرائیلی‌ها اعتقاد دارند که هر کشور دارای جمعیت بالای ۲۰ میلیون نفر تمدن دارد و لذا خطری برای اسرائیل محسوب می‌شود؛ این در حالی است که تمدن ایران در دوره هخامنش نیمی از کره زمین را در اختیار داشته و لذا یهودیان صهیونیست اگر با اسلام کاری نداشته باشند، با تمدن ایران و قدرت ایران و ایرانی بودن مشکل دارند.

ایدئولوژی اسلام برای اسرائیل خطرناک‌تر از ایرانی بودن است

وی با بیان اینکه اسرائیل می‌خواهد هر کشور دارای تمدن و اصالت را از بین ببرد، تصریح کرد: فلسطین بهانه‌ای برای تسلط بر کل خاورمیانه است؛ البته ایدئولوژی اسلام برای اسرائیل خطرناک‌تر از ایرانی بودن است و لذا به دنبال خشکاندن ریشه اسلام هستند، زیرا می‌دانند این ایدئولوژی ریشه خودشان را می‌خشکاند.

این استاد حوزه و دانشگاه فلسطین را نقطه اتصال ادیان الهی دانست و خاطرنشان کرد: دشمنی ما با اسرائیل ایدئولوژیک است، زیرا اسرائیل می‌خواهد تمدن ایرانی و اسلامی را از بین ببرد، اما خودش نابود خواهد شد، زیرا امام و رهبری فرمودند که اسرائیل غده سرطانی منطقه است و باید نابود شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
سلام. خداوند حاج آقا قابشی رو حفظ کند و عمر طولانی و با برکت با ایشان عطاء کند. ایشان با علم و دانش خود واقعاً نعمت بزرگی برای اسلام هستند.
در حاشیه