مدیرکل دفتر حقوقی وزارت راه و شهرسازی:

چالش کمبود زمین در گیلان باید برطرف شود

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در طرح جوانی جمعیت در واگذاری زمین اهتمام جدی است؛ اما باتوجه‌به ارزش بالای زمین در گیلان برای تأمین آن در این استان با مشکل مواجهیم، گفت: با حمایت و پیگیری مدیریت استان امیدواریم این مشکل هرچه سریع‌تر برطرف شود.

چالش کمبود زمین در گیلان باید برطرف شود

به گزارش هشت‌دی سجاد جلالی مدیرکل حقوقی وزارت راه و شهرسازی در آیین اهدای اراضی واگذارشده به خانوارهای دارای سه فرزند در گیلان در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در دولت سیزدهم پروژه مسکن مهر که دولت دهم و یازدهم به مردم وعده داده بود در دستور کار قرار گرفت و در طول دو سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار مسکن مهر از تعهدات دولت‌های پیشین واگذار شد.

وی افزود: امروز در سراسر کشور یک میلیون و ۷۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت است و در قالب واگذاری گروهی تاکنون ۱۵۰ هزار واحد مسکونی و زمین واگذار شده است.

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: در طرح جوانی جمعیت در واگذاری زمین اهتمام جدی است ضمن آنکه باتوجه‌به ارزش بالای زمین در گیلان برای تأمین آن در این استان با مشکل مواجهیم که با حمایت و پیگیری مجموعه و مدیریت استان امیدواریم این مشکل هرچه سریع‌تر برطرف شود و تا دهه فجر اراضی به کلیه متقاضیان واجد شرایط طرح جوانی جمعیت واگذار شود.

همچنین محمدرضا فلاحتگر سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان نیز در گفتگو با خبرنگاران گفت: دریافت زمین در قالب طرح جوانی جمعیت شامل خانواده‌هایی می‌شود که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر را در زمان اجرای این قانون افزایش داده باشند و فرزند بالای ۲ و نیم‌سال نداشته باشد.

وی اضافه کرد: به هر یک از ۲۳۰ خانوار ثبت‌نام‌شده در این طرح ۲۰۰ مترمربع زمین در روستا و شهرهای کمتر از هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت واگذار می‌شود و در صورت آنکه متراژ زمین بیش از ۲۰۰ مترمربع باشد متقاضی باید بهای مازاد را بر مبنای قیمت کارشناسی روز و به‌صورت نقد پرداخت کند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان بیان کرد: قیمت کارشناسی کل زمین به‌صورت خام باید کمتر از یک میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان باشد و اگر قیمت زمین بیش از این مقدار باشد به ۲ متقاضی واجدالشرایط واگذار می‌شود.

وی افزود: باتوجه‌به ارزش بالای زمین در گیلان این زمین‌ها به ۲ خانوار واگذار می‌شود. در اجرای این طرح تأمین، واگذاری، پالایش متقاضیان و آماده‌سازی زمین بر عهده بنیاد مسکن می‌باشد.

فلاحتگر با بیان اینکه یک هزار و ۱۵۷ نفر در سامانه طرح جوانی جمعیت استان گیلان ثبت‌نام کردند، تصریح کرد: این اداره کل با تمام ظرفیت نسبت به شناسایی زمین باتوجه‌به اهمیت و ساخت مسکن اهتمام خواهد داشت؛ لذا با تشکیل کارگروهی نسبت به تهیه زمین در مناطق آستانه‌اشرفیه، صومعه‌سرا، تولم‌شهر، فومن و شفت اقدام کرد و ۲۳۰ خانوار در طی زمان حدود دو ماه ۱۱۵ قطعه زمین دریافت کرده و می‌کنند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه