صنوبران سرخ| شهید رحیم الله غلامی کوهستانی

ارتشی فراری پادگان شاه که جانثار خمینی شد

شهید رحیم الله غلامی کوهستانی بعد از فرار از پادگان ارتش با پیروزی انقلاب اسلامی به ارتش برگشت تا در دزفول اسمانی شود.

ارتشی فراری پادگان شاه که جانثار خمینی شد

به گزارش هشت‌دی  شهید رحیم الله غلامی کوهستانی در سوم آبان سال ۱۳۳۱ در خانواده‌ای مؤمن و مذهبی در کوهستان دیناچال شهرستان رضوانشهر دیده به جهان گشود.

 وی دوران کودکی خود را به‌سختی سپری کرد تا به سن هفت‌سالگی برسد و جهت فراگیری علم، دانش، اخلاق و ایمان راهی محیط مدرسه و تحصیل شود.

 او پس از واردشدن به محیط مدرسه تا کلاس ششم ابتدایی نظام قدیم تحصیل کرد؛ اما به دلیل مشکلات عدیده مالی که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کرد نتوانست به تحصیلات خود ادامه دهد.

 رحیم الله پس از ترک تحصیل در دوره ششم ابتدایی تصمیم گرفت که وارد ارتش آن زمان شود و علی‌رغم مخالفت با عملکرد ارتش رژیم شاهنشاهی چند سال را در نیروی زمینی ارتش خدمت کرد.

 او علاقه فراوانی به مسائل اسلامی و دینی داشت و به همین دلیل در دوران خدمت در نیروی زمینی ارتش رژیم شاهنشاهی، یکی از مخالفان سرسخت رژیم منفور بود.

 وی با اوج‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) تصمیم گرفت که از پادگان به فرمان امام (ره) فرار کند و یکی از نیروهای جان‌برکف آن زمان بر علیه رژیم شاه شود.

 رحیم الله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، این بار به نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست و در آن زمان بارها آرزو می‌کرد که یک روزی در راه اسلام و امام خمینی (ره) به شهادت برسد.

 شهید رحیم الله غلامی با شروع جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق بر علیه کشورمان، راهی جبهه‌های نبرد نور علیه ظلمت شد تا اینکه سرانجام در تاریخ ۲۷ مهر ۱۳۵۹ در منطقه عملیاتی دزفول شربت شهادت را نوشید و آسمانی شد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه