مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان اعلام کرد:

تشریح برنامه‌های همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی در گیلان

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی به مدت ۳ روز در گیلان، گفت: مراسم اختتامیه این همایش پنج‌شنبه هفته جاری با حضور ۴۵ مهمان خارجی در مصلی رشت برگزار می‌شود.

تشریح برنامه‌های همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی در گیلان

به گزارش هشت‌دی، محمدمهدی نیازمند صبح سه‌شنبه در نشست خبری همایش پیرغلامان حسینی، اظهار کرد: این همایش به مدت ۳ روز در گیلان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجلاسیه امسال دو تفاوت ویژه دارد، افزود: حضور بانوان برای اولین‌بار در این همایش در قالب یک یادواره برگزار می‌شود و همچنین برگزاری یادواره شهدای مداح نیز به‌صورت ویژه‌برنامه اجرا می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با بیان اینکه شامگاه سه‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشا مراسم افتتاحیه را آغاز خواهیم کرد، ادامه داد: اجرای برنامه‌های سنتی به‌منظور نشان‌دادن هویت استان نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه برنامه ویژه بانوان ساعت ۹:۳۰ صبح روز چهارشنبه در بقعه خواهر امام رشت برگزار می‌شود، گفت: برگزاری برنامه روایت حسینی نهضت جنگل با حضور نمایندگانی از هر استان از دیگر برنامه‌های این همایش است.

نماینده استاندار گیلان در برگزاری همایش پیرغلامان حسینی با اشاره به تقسیم‌بندی مداحان برای حضور در مناطق مختلف استان گیلان، بیان کرد: مداحان در منازل شهدا حاضر شده و به روضه‌خوانی می‌پردازند.

وی با اشاره به برگزاری شب‌شعر آیینی در عصر روز چهارشنبه، عنوان کرد: صبح پنج‌شنبه برنامه یادواره شهدا در گلزار شهدا رشت برگزار می‌شود و سخنران مراسم نیز حجت‌الاسلام ماندگاری است.

نیازمند تصریح کرد: حضور مداحانی که در عملیات لشکر ۱۶ قدس یا ۲۵ کربلا حضور داشتند از ویژه‌برنامه‌های در نظر گرفته شده در همایش پیرغلامان حسینی است.

وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه همایش پیرغلامان حسینی پنج‌شنبه هفته جاری در مصلی رشت برگزار می‌شود افزود: ۴۵ مهمان خارجی از شمال آفریقا و پاکستان و… در این همایش شرکت می‌کنند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه