استاد دانشگاه گیلان در گفتگو با هشت‌دی:

پایداری اسلام ناب بر اساس محبت و برادری است

استاد دانشگاه گیلان اخلاق نیکو را یکی از رموز پیروزی و گسترش اسلام ناب توسط پیامبر اسلام دانست و گفت: تمام ائمه از جمله امام صادق (ع) در مردم‌داری زبانزد خاص و عام بودند‌ لذا امتداد و پایداری اسلام ناب بر اساس محبت و برادری است.

پایداری اسلام ناب بر اساس محبت و برادری است

حجت‌الاسلام علی عطایی در گفتگو با  هشت‌دی ضمن گرامیداشت ولادت با‌ سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) اظهار کرد: پیامبر اسلام، والاترین جایگاه را نزد خداوند متعال و کتاب آسمانی دارد و خداوند به خاطر خلق نیکوی ایشان در آیات متعددی حضرتش را ستوده است.

وی به اخلاق نیکو به عنوان یکی از رموز پیروزی و گسترش اسلام ناب توسط پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: تمامی ائمه از جمله امام صادق (ع) نیز در مردم‌داری و مدارای با مردم زبانزد خاص و عام بودند‌ لذا امتداد و پایداری اسلام ناب بر اساس محبت و برادری است.

استاد دانشگاه گیلان، تصریح کرد: این امید وجود دارد که بشر برای رسیدن به کرامت انسانی خود و نیل به صلح و صفای انسانی و احیای محبت بین همه جهانیان به اسلام ناب رجعت کند لذا امام صادق (ع) پرورش‌یافته مکتب انسان‌ساز رسول گرامی اسلام است تا الگوی بشریت باشند.

حجت‌الاسلام عطایی ادامه داد: امام جعفرصادق (ع) سنت و سخن پیامبر را برای شاگردان فراوانی بیان فرمودند تا جایی که رؤسا و ائمه فرقه‌های معتبر مذاهب مختلف از جمله برادران اهل سنت نیز به شاگردی آن امام همام افتخار می‌کردند.

وی به تلاش دشمن در راستای تخریب وجوه اسلام ناب و پیامبر مهربانی‌ها اشاره و عنوان کرد: فرقه‌های افراطی با تفکر وهابی ایجاد و دست به خشونت در میان مسلمانان می‌زنند که البته برای تحمیل این نگاه به جهانیان، شیعیان انگلیسی و سنی‌های داعشی را به جامعه مسلمانان تحمیل کرده‌اند که خوشبختانه بزرگان همه فرقه‌های اسلامی این گروه‌ها را از خود نمی‌دانند و زمانی که این برائت از جانب بزرگان شیعه و سنی فریاد زده شد، این فرصت پیش آمد تا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توانست ریشه آنان از میان مسلمان برکند.

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: هر چند این افراط‌گرایی جامعه جهانی را رها نخواهد کرد و طبق روایات مختلف، پاکسازی نهایی توسط وجود مبارک امام زمان (عج) انجام خواهد گرفت لذا در این ایام مبارک برای فرج تمام مسلمانان به‌خصوص برای سربلندی ایران عزیز دست به دعا برمی‌داریم و برای ظهور حضرت حجت (عج) لحظه‌شماری خواهیم کرد که همانا یکی از معانی رسیدن به قله پیروزی همین ظهور حضرتش است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه