استاد دانشگاه گیلان در گفتگو با هشت‌دی:

زیارت امام رضا (ع) شکوفایی و احیای عقل و دل را به همراه دارد

استاد دانشگاه با بیان اینکه شاخصه ایمانی و الهی نقطه اشتراک تمامی امامان است، گفت: بی‌شک هرکسی با تشرف به زیارت حضرت امام علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) حیات، شکوفایی و احیای عقل و دل را تجربه کرده است.

زیارت امام رضا (ع) شکوفایی و احیای عقل و دل را به همراه دارد

حجت‌الاسلام عطایی در گفتگو با هشت‌دی، با تبریک فرارسیدن میلاد امام مهربانی‌ها حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع)، اظهار کرد: آب سقاخانه این بارگاه مانند خاک کربلا شفا‌بخش است و بی‌شک هرکسی با تشرف به زیارت این امام رئوف، حیات، شکوفایی و احیای عقل و دل را تجربه کرده است.

شاخصه ایمانی و الهی نقطه اشتراک تمامی امامان است

وی به ویژگی‌های ظاهری و شخصیتی امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: شاخصه ایمانی و الهی نقطه اشتراک تمامی امامان است، امام رضا علیه‌السلام نیز به امام مهربانی‌ها منسوب شده‌اند و بی‌شک همه ایرانیان از رأفت و بخشش و‌ کرم حضرتش برخوردار هستند به‌طوری‌که در همه ادوار تاریخ پناهگاه بی‌پناهان و مؤمنان بوده و هست و خواهد بود.

این استاد دانشگاه با اشاره به علت نامگذاری امام رضا(ع) به لقب غریب‌الغربا با وجود زائران و مشتاقان فراوان، تصریح کرد: ایشان زمان هجرت از مدینه با گریه و زاری توسط یارانش بدرقه شد چون همان‌طور که خودشان فرموده بودند این سفر برگشتی ندارد و شهادت غریبانه ایشان در طوس یکی از عوامل این نامگذاری است.

حجت‌الاسلام عطایی ادامه داد: امام‌ رضا(ع) برای اقامه نماز عید به خواسته مأمون مجبور شد در حالی که حدود ۱۰ هزار نفر از طوس و مشهد پشت سر ایشان حرکت کردند وقتی مأمون شرایط را مساعد ندید برای برگشت امام پیغام داد و مردم پشت سر ایشان گریه می‌کردند.

وی با اشاره به وظیفه یک مسلمان نسبت به امام زمان (عج) بیان کرد: فارغ از تضرع و گریه، وظیفه مسلمانان، قیام برای احقاق حقوق امام زمان برای نجات از غربت است، امام یعنی پیشتاز و پیشرو که وظیفه امت حرکت پشت سر امام است.

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز در مسیر امام زمان (عج) فارغ از عشق، عطش، معرفت، حمایت، حفظ و حراست از امام در مسیر ظهور حضرت حجت (عج) نیازمند کسب معرفت، سلوک اخلاقی و انسانی در تحمل سختی‌های مسیر در راستای حرکت علیه دشمنان و قیام هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه