دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان در گفتگو با هشت‌دی:

شکل‌گیری مقاومت اسلامی بر پایه دفاع مقدس است

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان، گفت: زمانی که از مال، جان، ناموس، مرزها و اعتقادات خویش دفاع می‌کنید آن دفاع، مقدس نامیده می‌شود لذا بر همین اساس شکل‌گیری مقاومت اسلامی در کشورهای مختلف نوعی دفاع مقدس است که موجب عقب‌نشینی بیگانگان شده است.

شکل‌گیری مقاومت اسلامی بر پایه دفاع مقدس است

حسن کربلایی در گفتگو با هشت‌دی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به مختصات و ساختار جنگ، اظهار کرد: جنگ همواره یک مسئله ناخوشایند است و جبهه حق هیچ‌گاه شروع کننده جنگ نبوده مگر اینکه به حریمش تجاوز صورت بگیرد لذا جنگ تحمیلی در برابر یک دشمن تا دندان مسلح صورت گرفت که ضمن بمباران تاسیسات، مرزها، شهرها و امکانات کشورمان در نهایت به دنبال تصرف بخش یا کل کشور بود که با شکست مواجه شد.

وی به ماهیت دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: طبق مصاحبه صدام حسین قبل از شروع جنگ دشمن با برنامه‌ریزی درصدد تصرف تهران ظرف یک هفته و نابودی حکومت اسلامی به پشتیبانی آمریکا و اروپا بود لذا زمانی که از مال، جان، ناموس، کشور، مرزها و اعتقادات خویش دفاع می‌کنید آن دفاع، مقدس نامیده می‌شود که همواره به آن می‌بالیم لذا بر همین اساس شکل‌گیری مقاومت اسلامی در کشورهای مختلف نوعی دفاع مقدس است که موجب عقب‌نشینی بیگانگان شده است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان تصریح کرد: طی هشت سال دفاع مقدس، تمام کشورهای جهانخوار درصدد زائل‌کردن نظام جمهوری اسلامی برآمدند که با ایستادگی و مقاومت ملت مواجه شدند لذا پیروزی‌های رزمندگان، ایستادگی، مقاومت، اثبات جنایت عراق توسط سازمان ملل متحد، حضور اقشار مردم و حفظ حریم اسلام و عدم خروج از دین از جمله دلایلی است که امروز در دنیا به این هشت سال افتخار می‌کنیم که با دفاع از کشور، حتی یک وجب از این خاک را به دشمن ندادیم.

کربلایی با اشاره به جایگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد: اگر هدایت و رهبری امام خمینی (ره) نبود چه در دوران دفاع مقدس و پس از آن کشور را به راحتی از دست می‌دادیم و ایران توسط جهانخواران بلعیده می‌شد.

وی افزود: ایشان یک فرمانده قوی، شجاع، میدان‌دار، عاری از هرگونه سازش با دشمن هستند و با تمام‌ وجود در مقابل کفر ایستادند لذا در زمان محاصره بخشی از خاک کشور به رزمندگان زمان می‌دادند تا حصر مناطق شکسته شود و به دامان کشور بازگردد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان تصریح کرد: تدابیر امنیتی، حیثیتی، سخنوری، مقاومت در برابر دشمن از جمله خصوصیات بارز امام بود که به دشمنان اعلام کرد اگر بخواهید در مقابل دین ما بایستید ما در مقابل تمام دنیای شما خواهیم ایستاد.

کربلایی با اشاره به تدابیر امام در تعیین نمایندگان و فرماندهان خویش در تصدی‌های مختلف، خاطرنشان کرد: ایشان در حمایت، پشتیبانی، هدایت کمک‌های مردمی در پشت خطوط رزم به عنوان یک رهبر خودنمایی می‌کردند همچنین در کنار امام نقش بی‌بدیل مقام معظم رهبری که نماینده وقت امام در شورای دفاع بودند با حضور مداوم در مناطق جنگی، ایراد خطبه‌های خروشان در نماز جمعه و پس از آن نیز در قامت رهبری در برابر بیگانگان و امتداد مسیر امام نمود یافت که این مسئله از جمله افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه