صنوبران سرخ | شهید سید موسی سید آقایی

خداوند کاملاً مواظب اعمال ماست

دانش‌آموز شهید سید موسی سید آقایی در وصیت‌نامه‌اش نوشت که خداوند کاملاً مواظب اعمال ماست و همیشه سعی بر این داشته باشند که مساجد را پر کنند. در یادگیری درس کوشا باشند و در نمازجمعه‌ها شرکت فعال داشته باشند.

خداوند کاملاً مواظب اعمال ماست

به گزارش هشت‌دی کودکی را که در سال ۱۳۵۱ صدای گریه‌اش در این دنیای پر رمز و راز پیچید، سید موسی نام نهادند. سید موسی در یکی از روستاهای شهرستان رودسر (کویه‌سفلی) و در خانواده‌ای مذهبی و از سادات قابل تعظیم دیده به دنیا گشود.

 در کودکی پدر بزرگوار و مهربانش را از دست داد و تحت سرپرستی مادرش ادامه حیات داد او بسیار باهوش و خوش استعداد بود و به مداحی علاقه فراوان داشت در محافل و مجالس مذهبی به‌ویژه در ایام سوگواری آقا اباعبدالله الحسین (ع) سر از پا نمی‌شناخت و با صدای دلنشین خود جوانان، نوجوانان و مردان عزادار را به وجد می‌آورد. سن و سال چندانی هم نداشت؛ ولی به دلیل خوش‌رویی مورد توجه اهالی بود.

 چند سالی بیش نداشت که طبل جنگ و زورگویی توسط دشمنان اسلام و ایران اسلامی به صدا در آمد و از همان دوران نوجوانی علاقه فراوان به حضور در جبهه داشت او اهل مسجد بود. به نماز و قرآن دلبستگی خاصی داشت همیشه در انجمن اسلامی و پایگاه بسیج محل در کنار دست مسئولین بود آنها را در امور جاری به‌ویژه تبلیغی کمک می‌کرد.

 صدای وا مصیبت‌های مردم مظلوم و ستمدیده جنوب و غرب کشور دلداده‌اش کرده بود؛ ازاین‌رو خیلی بی‌تابی می‌کرد تا اینکه در ۱۳ سالگی چون سن اعزام به جبهه نداشت فکری به سرش زد و آن اینکه بر روی شناسنامه‌اش دست‌کاری کند تا شاید با این کار خود را به جبهه برساند! اصرار و ممانعت دوستان و خانواده‌اش فایده‌ای نداشت آرام آرام خود را در برنامه‌اش موفق دید.

 ابتدا به پادگان آموزشی منجیل و سپس به جبهه‌های حق علیه باطل غرب کشور اعزام شد پس از آن در عملیات غرورآفرین کربلای ۵ در شلمچه حضور یافت در نبردی شجاعانه در جزیره بوارین منطقه عمومی عملیات کربلای ۵ شهد شیرین شهادت نوشید و به سید و سالار شهیدان کربلا پیوست و اکنون در صحن مطهر آقا سید نصیر کیا (ع) مزار او زیارتگاه عاشقان است.

 بخشی از وصیت‌نامه دانش‌آموز شهید سید موسی سید آقایی را در ادامه می‌خوانید:

از برادران عزیزم می‌خواهم که راهم را ادامه دهند. با درس خواندشان و کار کردنشان مشت محکمی به دهان کوردلان بزنند. در مجالس مذهبی شرکت کنند. از خواهرانم می‌خواهم که حجاب اسلامی را رعایت کنند. چرا که سیاهی چادرشان رنگین‌تر از خون من است. از دوستانم تقاضا دارم خدا را هرگز از یاد نبرند. خداوند کاملاً مواظب اعمال ماست و همیشه سعی بر این داشته باشند که مساجد را پر کنند. در یادگیری درس کوشا باشند و در نمازجمعه‌ها شرکت فعال داشته باشند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه