استاندار گیلان:

خدمات‌رسانی در مناطق سیل‌زده آستارا عادلانه باشد

استاندار گیلان با اشاره به جاری‌شدن سیل در شهرستان آستارا و مشکلات ایجاد شده برای مردم این مناطق گفت: مسئولان با بررسی، برآورد و تقسیم‌بندی کارها هر چه سریع‌تر نسبت به رفع مشکلات سیل‌زدگان تلاش نمایند و در این راه خدمات‌رسانی عادلانه را مدنظر داشته باشند.

خدمات‌رسانی در مناطق سیل‌زده آستارا عادلانه باشد

به گزارش هشت‌دی اسدالله عباسی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در شهرستان آستارا با بیان اینکه زندگی و سلامت مردم در این شرایط برای ما مهم است، اظهار کرد: مسئولان استانی دستگاه‌های مرتبط باید در کنار مسئولان شهرستان در کنار مردم باشند و مشکلات آنان را با سرعت مرتفع کنند و هیچ کوتاهی در این ارتباط صورت نگیرد.

 نماینده عالی دولت در استان گیلان با تأکید بر اینکه مردم از دولت مردمی بیش از همیشه انتظار رسیدگی دارند، از مسئولان خواست تا در فرمانداری شهرستان آستارا مستقر نشوند؛ در جمع مردم بروند و در کنار آنان باشند، مشکلات را بررسی و برای رفع مسائل تلاش کنند.

 وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای برخی از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، از مدیران این مجموعه‌ها خواست تا با سرکشی به آنان برای رفع مشکلات در اسرع وقت اقدام کنند و گزارش را به معاون عمرانی استانداری و فرماندار شهرستان آستارا اعلام نمایند.

 استاندار گیلان از بنیاد مسکن خواست تا خسارت‌های ناشی از سیلاب واحدهای مسکونی را ارزیابی کنند تا بر اساس دستور معاون اول رئیس‌جمهور برآورد خسارت‌ها به وی اعلام شود و تسهیلات در ارتباط با تعمیرات مشخص شود.

 عباسی با تأکید بر رفع هر چه سریع‌تر مشکلات حوزه آب و برق شهرستان آستارا خاطرنشان کرد: خسارت‌های مربوط به باغات کیوی و سایر بخش‌ها نیز باید مشخص شود ضمن اینکه ارزیابی‌ها باید فنی و کارشناسی باشد و آمارهای ارائه شده دقیق باشد.

 استاندار گیلان در ادامه با اشاره به‌شدت بارش باران در شهرستان آستارا به‌ویژه در لوندویل خاطرنشان کرد: خوشبختانه این بارندگی‌ها خسارت جانی نداشت و امیدواریم خسارت‌های اقتصادی نیز با تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌سرعت جبران شود.

 عباسی خاطرنشان کرد: اگر چه‌کارها با توجه به غافلگیری باران (در مدت ۳ ساعت ۱۳۵ میلیمتر بارش و ۱۲ ساعت ۲۱۸ میلیمتر) در حد توان انجام شد؛ اما باید خدمات‌رسانی به مردم و رسیدگی به آنان و رفع مشکلاتشان سرعت یابد.

 نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به بازدید صبح خود از مشکلات ناشی از سیلاب شهرستان آستارا و با بیان اینکه مشکلات مردم و نواقص را از نزدیک مشاهده کرده، افزود: ساختار و زیرساخت شهرستان آستارا بنا به هر دلیلی توسعه پیدا نکرده است و مردم با این سیلاب دچار خسارات مادی شدند؛ ساخت‌وساز واحدهای مسکونی احداث شده از گذشته وضعیت خوبی ندارند؛ اگرچه ساختمان‌های چندطبقه در شهرستان آستارا احداث شد؛ اما برای زیرساخت‌های آن کار اساسی صورت نگرفته است.

 عباسی تأکید کرد: به هر روی مسئولان استانی دستگاه‌های مرتبط باید در کنار مسئولان شهرستان در کنار مردم باشند و مشکلات آنان را با سرعت بررسی و مرتفع کنند و هیچ کوتاهی در این ارتباط صورت نگیرد.

منبع: سایت استانداری

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه