مدیرکل مدیریت بحران گیلان:

سیل راه ۲ روستای آستارا را قطع کرد

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با بیان اینکه سیل راه ۲ روستا را در شهرستان آستارا قطع کرده است، گفت: ۲۰ نفر در اثر جریان سیل در این شهرستان مصدوم شدند.

سیل راه ۲ روستای آستارا را قطع کرد

به گزارش هشت‌دی امیر مرادی امروز لحظاتی قبل در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه مردم روستاهای سیل‌زده در شهرستان آستارا با کمک نیروهای امدادی از مناطق سیلابی دور و به مکان‌های امن منتقل شدند، اظهار کرد: با تشدید بارش باران از شب گذشته در استان گیلان، میزان بارش در منطقه لوندویل آستارا به ۲۷۱ میلیمتر رسید که باعث آبگرفتگی شدید معابر و خیابان‌ها در این مناطق شد.

 وی ادامه داد: با طغیانی شدن رودخانه‌های شهرستان آستارا گروه‌های امدادی هلال‌احمر، راهداری، فرمانداری، شهرداری، سپاه قدس، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و ارتش از شب گذشته با حضور در منطقه به مردم این شهرستان خدمات‌رسانی می‌کنند.

 مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه مردم آستارا با ۱۶ فروند قایق در معابر و خیابان‌های این شهر تردد می‌کنند، تصریح کرد: ۲۰ گروه هلال‌احمر با امکانات امدادی از دیشب برای خدمات‌رسانی به مردم در این شهرستان حضور دارند.

 وی همچنین از قطع جاده ترانزیتی آستارا به لوندویل به دلیل طغیان رودخانه سیبلی خبر داد و گفت: این جاده چندین کیلومتر قبل از تخریب پل به کمک نیروی انتظامی و پلیس‌راه بسته شده و هم اکنون تردد خودروها از جاده کناری با ظرفیت ۱۰۰ تن در ثانیه به‌کندی در جریان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان به کمک‌رسانی نیروهای هلال‌احمر استان اردبیل به مردم مناطق سیل‌زده آستارا اشاره کرد و افزود: مردم مناطق سیل‌زده شهرستان آستارا مانند لوندویل از صبح امروز با کمک نیروهای امدادی از خانه‌های خود خارج و در مساجد، مدارس و سالن‌های ورزشی اسکان داده شدند.
مرادی تصریح کرد: سیل آستارا تاکنون ۲۰ مصدوم داشته است که ۱۳ نفر سرپایی مداوا شده‌اند و ۷ نفر هم در مراکز درمانی بستری هستند.

وی با بیان اینکه لایروبی رودخانه‌های شهرستان آستارا باعث شد تا از آسیب سیل به مناطق بیشتری از این شهرستان جلوگیری شود، گفت: بارندگی در این شهرستان کم شده و در حال حاضر سطح آب رودخانه‌ها و معابر در حال فروکش‌کردن است.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان ضمن قدردانی از مسافران به دلیل اتراق‌نکردن در مسیرهای سیلابی و پرخطر افزود: تاکنون هیچ خسارت جانی از مناطق سیل‌زده گزارش نشده و میزان خسارت مالی هم در دست بررسی است.

مرادی با اشاره به بسته‌شدن راه ارتباطی ۲ روستای شهرستان تالش بر اثر بارش شدید باران تصریح کرد: گاز این مناطق سیل شده هم قطع شده است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
حسین
امان امان هی هی امان
در حاشیه