رئیس‌کل دادگستری گیلان:

دادستان‌ها با فساد برخورد جدی و سریع انجام دهند

رئیس‌کل دادگستری گیلان، گفت: دادستان‌های استان در احیای احقاق حقوق عامه و مبارزه با فساد و کسانی که نظم عمومی و قانون را زیر پا می‌گذارند برخوردی سریع، جدی، مقتدرانه و شجاعانه داشته باشند.

دادستان‌ها با فساد برخورد جدی و سریع انجام دهند

به گزارش هشت‌دی مراسم تکریم و معارفه دادستان شهرستان رضوانشهر با حضور حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس‌کل دادگستری استان گیلان و جمعی از مسئولان نظامی، انتظامی و اجرایی این شهرستان برگزار شد.

 حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در این مراسم با تسلیت ایام رحلت رسول گرامی اسلام صریح کرد: پیامبر اسلام شخصیتی بود که به تمام جوامع بشری زندگی و حیات بخشید و رحمت و برکت برای عالمیان بود.

 وی یکی از پیام‌های محوری دعوت نبی مکرم اسلام را دعوت به وحدت عنوان نمود و گفت: امام خمینی (ره) نیز رمز موفقیت یک جامعه را حفظ وحدت می‌دانست.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه مسئولان تمامی دستگاه‌ها باید مسئول و پاسخگو به مردم باشند اظهار داشت: دادستان در صورت وقوع جرم یا ترک فعل، مطالبه‌گر و برخوردکننده است و هر مدیری باید نسبت به اقدامات خود پاسخگو باشد.

 وی با اشاره به اینکه اولویت‌ها و چالش‌ها در شهرستان‌های مختلف متفاوت است افزود: دادستان‌ها باید ضمن عمل به وظایف درون‌سازمانی و برون‌سازمانی، چالش‌های هر منطقه را شناسایی کرده و اقدامات لازم در راستای رفع آن را به کار بندند.

صادقی نیارکی در ادامه به دادستان‌های استان توصیه کرد تا در احیای احقاق حقوق عامه و مبارزه با فساد و کسانی که نظم عمومی و قانون را زیر پا می‌گذارند برخوردی سریع، جدی، مقتدرانه و شجاعانه داشته باشند و واکنش به رخدادهای غیرقانونی و هنجارشکنانه باید در همان لحظات اولیه رخداد صورت گیرد.

 وی همچنین توجه و اهتمام به اجرای احکام را امری ضروری عنوان کرد و افزود: اجرای احکام صادر شده در محاکم از ارتکاب مجدد جرائم در آن حوزه پیشگیری خواهد کرد.

 در پایان این مراسم «هادی نیرومند پور» با ابلاغ حکم رئیس قوه قضائیه به سمت دادستان شهرستان رضوانشهر منصوب و از زحمات «سید مرتضی هاشمی ساداتی» دادستان سابق این شهرستان قدردانی شد.

لازم به ذکر است هادی نیرومند پیش‌ازاین دادستان شهرستان سیاهکل بوده است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه