هشت‌دی گزارش می‌دهد:

وحدت برای امنیت

آنچه که مدت‌ها است خار چشمان استکبار شده، وجود وحدت و امنیت مثال‌زدنی در کیان جمهوری اسلامی است که یقیناً برای رسیدن به این جایگاه رنج دوران و خون‌دل‌ها خورده شده است.

وحدت برای امنیت

به گزارش هشت‌دی در دیدار مردم مرزنشین و غیور استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با رهبر انقلاب که در حسینیه حضرت امام خمینی (ع) برگزار شد رهبر انقلاب در بخشی از فرمایشات خود به چند نکته اساسی اشاره کردند که هر کدام از این کلیدواژه‌ها پیام‌های زیادی با خود دارند که نیاز مبرم و بدون انکار جامعه ایران است.

ایشان فرمودند: «تخریب وحدت ملی و تضعیف امنیت ملی دو هدف اساسی و جدی دشمنان است؛ اما ما هم در مقابله با دشمن به‌شدت جدی هستیم و اطمینان داریم دشمنان ایران عزیز، به‌شرط مراقبت، بیداری و هوشیاری ملت و مسئولان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند».

تأکید رهبر انقلاب بر روی این دو کلیدواژه دست دشمن را رو کرد و به عبارتی نقشه‌خوانی ایشان به‌صورت عمومی ضمن اینکه درایت و هوش بالای رهبر انقلاب را یک‌بار دیگر نمایان کرد؛ باعث می‌شود آنانی که ممکن بود از سر غفلت در دام دروغ و شایعه و چشم‌بندی‌های سحرگونه آنان بیافتند را هوشیار کند و از طرفی نقشه راه را برای همه کسانی که در تولید امنیت و ایجاد وحدت نقش دارند تبیین کند و در یک‌کلام حجت را برای همه تمام کرد.

در هر صورت آنچه که مدت‌ها است خار چشمان استکبار شده، همین وجود وحدت و امنیت مثال‌زدنی در کیان جمهوری اسلامی است که یقیناً برای رسیدن به این جایگاه رنج دوران و خون‌دل‌ها خورده شده است.

رهبر انقلاب کل مطلب و نیاز جامعه امروز ما را تیتروار در پیشگاه عوام و خواص مطرح کردند تا حجت بر دلسوزان تمام شود. در هر صورت ایران و انقلاب آن، درخت تنومند آبیاری شده از میلیون‌ها شهید مدافع امنیت و سلامت و وطن و حرم آبیاری است که بیشتر از هر چیزی نیاز به وحدت دارد تا موریانه موزی نتواند این امنیت را در آوردگاه مطامع و هرزگی خود به چالش بکشند.

کلام رهبر انقلاب روشن و مبین و رسا گفته شد که امروز وظیفه هر ایرانی دلسوز فارغ از هر قوم و قبیله و نژاد و مذهب آن است که با هر دهانی و هر قلمی که بوی نفاق از آن بیرون می‌آید برخورد کند تا ضمن تولید امنیت در تمام حوزه‌هایش وحدت جامعه آسیب نبیند تا ایران مقتدر مثل قبل به آن آرمانی که شهدا با خون‌شان آن را تضمین کرده‌اند که همان طنین‌اندازشدن نام ایران زیر سایه الله در سراسر جهان است، دست پیدا کند.

بنابراین آنچه در این مجمل و در پایان می‌شود گفت این است که وحدت و امنیت لازم و ملزوم همدیگر هستند و اگر یکی از این دو آسیب ببیند آن دیگری نخواهد بود؛ بنابراین باید ضمن تقویت نقاط مشترک و دوری از نقاطی که ممکن است اختلافی ایجاد کند امنیت را به خود و خانواده خود و میلیون‌ها ایرانی هدیه داد.

پس راه روشن است، همه باید به فرموده رهبر انقلاب تلاش کنیم که از وحدت به امنیت برسیم و از امنیتی بی‌نظیری که در حال حاضر داریم به تقویت وحدت این دستور الهی برسیم.

در پایان خالی‌ از لطف نیست که بخوانیم

علی بن سالم، از پدرش، نقل کرده که وی گفت: خدمت امام صادق علیه‌السلام عرض کردم: بیان فرمایید چرا هارون به موسی علیه‌السلام گفت: ای پسر مادرم ریش و موهای سر مرا نگیر و نگفت: ای پسر پدرم…؟

حضرت فرمودند: غالباً دشمنی‌ها بین برادران وقتی است که از پدر متّحد و از مادرهای متعدّد باشند؛ ولی وقتی از مادر یکی باشند دشمنی بین آنها کمتر است مگر آن که شیطان بینشان وسوسه کند و ایشان اطاعتش را نمایند، باری هارون به برادرش جناب موسی علیه‌السلام گفت: ای برادری که مادرم تو را زاده و از غیر او متولّد نشده‌ای ریش و موهای سر مرا بگیر و نگفت: ای فرزند پدرم و سرّش این است که فرزندان پدر وقتی مادرانشان متعدّد بودند دشمنی بین ایشان تازگی ندارد؛ بلکه امری است رایج و دارج مگر آن که خداوند ایشان را حفظ نماید، بلی خصومت و دشمنی بین برادرانی که از مادر یکی هستند البتّه امر نو و تازه‌ای به نظر می‌آید.

محضر مبارکش عرض کردم: چرا موسی ریش و موهای سر هارون را گرفت و او را کشید با این که در گوساله‌پرست شدن مردم او هیچ گناهی نداشت؟

حضرت فرمودند: در غیاب موسی علیه‌السلام وقتی مردم گوساله‌پرست شدند هارون از میان آنها بیرون نرفت و از ایشان جدا نشد و به جناب موسی ملحق نگشت؛ لذا به‌خاطر این کارش موسی با او چنین کرد چه آن که اگر هارون از میان آن عاصیان بیرون می‌رفت عذاب الهی بر آنها نازل می‌گشت و شاهد بر این گفتار گفتگوی جناب موسی علیه‌السلام با هارون است، موسی علیه‌السلام به هارون فرمود: وقتی دیدی ایشان گمراه شدند چه تو را از متابعت من بازداشت، آیا نافرمانی امر مرا نمودی؟

هارون گفت اگر من از میان ایشان بیرون می‌آمدم متفرّق و پراکنده می‌شدند و من ترسیدم که مورد مؤاخذه تو واقع شده و به من بگویی چرا بین بنی‌اسرائیل جدایی و تفرقه انداختی و منتظر نشدی به تو دستور دهم؟

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه