معاون وزیر راه و شهرسازی:

راه‌آهن رشت به آستارا منتظر طرح روس‌ها است

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روس‌ها در بازه زمانی ۶ماهه باید برای این طرح برآورد قیمت ارائه دهند، گفت: در مذاکرات با روسیه با مشکلی مواجه نشده‌ایم.

راه‌آهن رشت به آستارا منتظر طرح روس‌ها است

به گزارش هشت‌دی خیرالله خادمی درباره آخرین اقدامات روس‌ها برای عملیاتی‌سازی پروژه راه‌آهن رشت – آستارا اظهار داشت: قرارداد اولیه راه‌آهن رشت – آستارا با روس‌ها منعقد شده و پس از آن روسیه درخواست فرصت مطالعاتی داشته تا برآورد ریالی برای اجرای پروژه‌ها را به ایران ارائه دهد.

وی ادامه داد: مجری طرف روس برای این پروژه از مسیر بازدید داشته و اجرای پروژه در جریان است و مهلت زمانی برای تهیه نقشه به مجری طرف روس داده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مدت‌زمان این مهلت داده شده، گفت: به‌طرف روس‌ها فشار آورده‌ایم که نهایتاً تا در ۶ ماه اقدامات فنی خود را انجام و پیشنهادات طراحی خود را ارائه دهند در ایران هم این پیشنهادات به تصویب برسد.

خادمی افزود: روس‌ها در بازه زمانی ۶ماهه باید هم برآورد قیمتی و هم طراحی را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه در مذاکرات با روسیه با مشکلی مواجه نشده‌ایم، تأکید کرد: ساخت پروژه بر عهده روس‌ها است و آذری‌ها در هیچ بخشی دخالت ندارند؛ اما از آنجایی که بخشی از مسیر از آذربایجان می‌گذرد برای تردد نیاز است که آذری‌ها هم خط‌آهن خود را ارتقا دهند که این مذاکرات با آذربایجان در حال انجام است البته تاکنون آذربایجان تا حدی خطوط را ارتقا داده است و کشور آذربایجان با ایران همکاری دارد.

انتهای خبر/

منبع: تعادل

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه