استاندار گیلان:

راه‌آهن رشت ـ بندرکاسپین آماده بهره‌برداری است

استاندار گیلان از تکمیل راه‌آهن رشت ـ بندرکاسپین خبر داد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در گیلان و با پیگیری‌های انجام شده، فاز نخست این راه‌آهن آماده بهره‌برداری بوده و‌ فاز دوم آن که شامل افزایش ظرفیت بارگیری و تعداد واگن می‌باشد نیز به زودی تکمیل می‌شود.

راه‌آهن رشت ـ بندرکاسپین آماده بهره‌برداری است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» به نقل از روابط‌عمومی استانداری گیلان، اسدالله عباسی بعدازظهر امروز (شنبه) از آخرین وضعیت احداث راه‌آهن رشت _ بندرکاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی بازدید کرد و در طی مسیر از منطقه آزاد انزلی تا ایستگاه پیربازار به وسیله «درزین» با مسئولان مرتبط و کارشناسان این پروژه به گفتگو پرداخت.

وی در جریان بازدید از این پروژه مهم ملی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت سیزدهم صادق‌الوعد بوده و به تعهدات خود در حوزه‌های مختلف از جمله عمرانی و زیرساختی عمل می‌کند، گفت: وعده داده بودیم که پروژه هشت کیلومتر آزادراه منجیل ـ رودبار و راه‌آهن رشت ـ بندرکاسپین را قبل از پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسانیم که خوشبختانه آزادراه ـ منجیل ـ رودبار در هفته آخر اسفند و با تأکید ریاست محترم جمهوری به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به هدف خود از بازدید راه‌آهن رشت ـ بندرکاسپین، بیان کرد: قبل از پایان سال هم بازدیدی از این راه‌آهن داشته و گزارشاتی را خدمت ریاست محترم جمهوری ارسال کرده و امروز هم آمده‌ایم تا در جریان آخرین وضعیت تکمیل این پروژه ملی قرار گرفته و در صورت وجود مشکل آن را برطرف کنم.

استاندار گیلان از تکمیل راه‌آهن رشت ـ بندرکاسپین خبر داد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در گیلان و با پیگیری‌های انجام شده، فاز نخست این راه‌آهن آماده بهره‌برداری بوده و‌ فاز دوم آن که شامل افزایش ظرفیت بارگیری و تعداد واگن می‌باشد نیز به زودی تکمیل می‌شود.

عباسی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری به گیلان در آینده نزدیک، بیان کرد: تمامی مراحل ساخت راه‌آهن رشت ـ بندرکاسپین از جمله مسائل ایمنی، امنیت ریل‌ها و واگن‌ها راستی آزمایی شده و آماده بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: این پروژه مهم که نقش بسزایی در توسعه گیلان و تبادلات تجاری ایران اسلامی دارد در سفر آیت‌الله رئیسی ریاست محترم جمهوری به گیلان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف بعدی دولت سیزدهم افتتاح راه‌آهن رشت ـ آستارا است، تصریح کرد: در اجرای پروژه راه آهن رشت ـ آستارا بسیار در افزایش ترانزیت کالا به کشورهای حاشیه خزر، عضو اتحادیه جهانی شانگهای و اوراسیا کمک می‌کند از این رو دولت در تلاش است این پروژه با کمترین خسارت به اراضی کشاورزی و عرصه‌های در اختیار مردم انجام شود.

پروژه راه آهن رشت ـ کاسپین ـ انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین ـ رشت و آخرین قسمت از کریدور جنوب به شمال است که در تجارت کشور، منطقه خاورمیانه، آسیای میانه و اوراسیا تحولی بزرگی ایجاد می کند ضمن آنکه مسیر رشت ـ آستارا هم در دست پیگیری است.

گفتنی است عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت ـ  کاسپین در سال ۹۸ آغاز شد؛ اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات و نیز ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه