معاون محیط‌زیست انسانی حفاظت محیط‌زیست گیلان:

۱۰۳ کشاورز متخلف تذکرات محیط‌زیستی گرفتند

معاون محیط‌زیست انسانی حفاظت محیط‌زیست گیلان با بیان اینکه ۱۰۳ کشاورز این استان به دلیل آتش‌زدن کاه و کلش مزرعه خود از این اداره کل تذکر دریافت کردند، گفت: تنها هفت کشاورز به تذکرهای صادرشده توجه نکردند که این افراد هم به مراجع قضایی معرفی شدند.

۱۰۳ کشاورز متخلف تذکرات محیط‌زیستی گرفتند

به گزارش هشت‌دی  علی محمدپور در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ممنوعیت آتش‌زدن کاه و کلش در گیلان اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست استان از ابتدای فصل برداشت برنج در گیلان تاکنون به ۱۰۳ کشاورز که قصد آتش‌زدن ضایعات به‌جامانده از برداشت برنج را داشتند تذکر دادند.

 وی ادامه داد: تنها ۷ کشاورز نسبت به تذکرهای صادره تمکین نکردند که این افراد به مراجع قضایی معرفی کردند.

معاون محیط‌زیست انسانی حفاظت محیط‌زیست گیلان بیشترین تذکرهای داده شده از سوی مسئولان به کشاورزان در شهرستان املش رخ‌داده است تصریح کرد: تاکنون ۵۰ مورد تذکر برای عدم آتش‌زدن کاه و کلش به کشاورزان این شهرستان داده شده است

 وی کمترین تذکر صادر را متعلق به کشاورزان آستانه‌اشرفیه دانست و افزود: تا کنون دو مورد تذکر به کشاورزان این شهرستان داده شده است.

محمدپور با بیان اینکه طبق ماده ۲۰ قانون هوای پاک و ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی آتش‌زدن کاه و کلش برنج جرم است افزود: در همین راستا ۷ کشاورز متخلف در شهرستان‌های رضوانشهر، صومعه‌سرا و آستارا که ضایعات برج را آتش زده بودند به مراجع قضایی معرفی و جریمه شدند.

معاون محیط‌زیست انسانی حفاظت محیط‌زیست گیلان با اشاره به اهمیت هوای پاک برای سلامت مردم افزود: آتش‌زدن کاه و کلش برنج به دلیل تهدید علیه سلامت عمومی جرم است و با مجرمان برخورد قانونی می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه