صنوبران سرخ| شهید طهماسب بهاری

او را به جرم مردم‌دوستی ترور کردند

شهید طهماسب بهاری به جرم اینکه عاشق اسلام و ایران و مردم کشورش بود، توسط منافقین به شهادت رسید تا اولین شهید ترور رودبار نام بگیرد.

او را به جرم مردم‌دوستی ترور کردند

به گزارش هشت‌دی شهید طهماسب بهاری در همانند فرزند بهار بود و دو روز سال ۱۳۴۰ نگذشته بود که در روستای کلورز رستم‌آباد چشمان زیبایش را به دنیا گشود. اهل درس و مطالعه بود به همین دلیل بعد از اتمام دوران ابتدایی برای ادامه تحصیل به رشت آمد.

درباره او نوشته‌اند که شهید بسیار متواضع، مهربان و فروتن بود. هر چند باورکردن این صفات سخت نیست؛ اما آنچه طهماسب را جاودانه کرد عشق به امام خمینی و پیامی بود که او با خود به همراه آورده بود.

طهماسب با انقلاب و دم مسیحای پیر جماران مانند پروانه‌ای شده بود که باید گرد شمع وجود امام امت می‌چرخید همین امر باعث شد تا راه پاسداری از انقلاب و ملت انقلاب کرده و تازه آزاد شده از یوغ طاغوت در پیش بگیرد و لباس سبز پاسداری را بر تن کند.

او دائماً در مبارزه با گروهک‌های ملحد و ضدانقلاب بود. به همین خاطر بارها از سوی گروهک‌های ضدانقلاب مورد تهدید و ارعاب واقع شد. ولی تمامی این تهدیدها باعث نشد که شهید عزیز حتی یک‌لحظه از راه پاک و عقیده صاف خود قدم به عقب بگذارد. چنان‌که خود بارها می‌گفت: به‌خاطر انقلاب و امام عزیز جان ناقابل خود را در این راه می‌گذارم و دوست دارم در راه خدا و انقلاب و امام شهید شوم.

همین هم شد. منافقین کوردل او را به جرم اینکه عاشق اسلام و ایران و مردم بود ناجوانمردانی در چنین روزی یعنی در ۵ شهریور ۱۳۶۰ در شهر رشت ترور کردند

شهید طهماسب بهاری اولین شهید ترور شهرستان رودبار است که در کنار بیش از ۱۷ هزار نفر دیگر سند جنایت وطن‌فروشان بی‌وطن و مزدوران بی‌مزد مسعود و مریم رجوی است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه