مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خبر داد:

 آغاز جذب دانشجو در رشته مهندسی کشتی در گیلان

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از آغاز جذب دانشجو در رشته مهندسی کشتی از سال تحصیلی جدید در این استان خبر داد و گفت: آموزش دریانوردی در ایران بر اساس کنوانسیون بین‌المللی استانداردهای آموزشی (STCW) ارائه می‌شود.

 آغاز جذب دانشجو در رشته مهندسی کشتی در گیلان

به گزارش هشت‌دی  حسین یونسی در جمع خبرنگاران یا اعلام خبر پذیرش دانشجو رشته مهندسی کشتی در گیلان، اظهار کرد: بنادر و دریانوردی استان گیلان با وجود مشکلات بسیار برای افزودن رشته‌های دانشگاهی توانست با همکاری دانشگاه گیلان رضایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را برای راه‌اندازی این رشته را جلب کند.

 وی با بیان اینکه دانشجویان این رشته سال‌های آغازین تحصیل را در دانشگاه گیلان خواهند گذراند گفت: با تجهیز و راه‌اندازی ساختمان دانشکده دریایی دانشگاه گیلان در بندر انزلی در ترم‌های بالاتر به این شهرستان منتقل خواهند شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان ۷۰ درصد دروس ارائه شده مهندسی کشتی را با رشته مهندسی مکانیک مشترک دانست و تصریح کرد: و برای ۳۰ درصد دروس تخصصی نیز از وجود دریانوردان، کاپیتان‌ها و سرمهندسان باتجربه و مجربی که در حال حاضر در بخش امور دریانوردان با این اداره کل همکاری دارند، بهره خواهیم گرفت.

 یونسی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده، دانشگاه گیلان برای کارگاه مکانیک موتورهای دریایی از ظرفیت سایر مراکز آموزشی واقع در استان استفاده خواهد کرد و پتانسیل کشتی‌های شرکت کشتیرانی خزر نیز برای انجام کارورزی دانشجویان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 وی تأسیس دانشکده دریانوردی در بندر انزلی را گام بعدی برای تأمین دریانوردان موردنیاز کشور اعلام کرد و افزود: آموزش دریانوردی در ایران بر اساس کنوانسیون بین‌المللی استانداردهای آموزشی (STCW) ارائه می‌شود و کشور ما در لیست سفید این کنوانسیون قرار دارد، لذا دریانوردان ایرانی با مدارک شایستگی خود امکان اشتغال را بر روی کشتی سایر کشورها دارند.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه