معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان:

نیازمند الگو و اسطوره‌هایی مانند شهدا هستیم

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، گفت: امروز که دشمنان جنگ‌های ترکیبی را بر علیه ما به راه انداخته و برای جوانان ما توطئه می‌کنند، بیش از همه نیازمند الگو و اسطوره‌هایی همچون شهدا هستیم؛ همچنین حضور خانواده شهدا نیز برای ما بسیار ارزشمند است؛ زیرا شهدا در کنار خانواده خود رشدیافته و راه خود را پیدا کردند و نباید با گذر زمان از یاد آنان غافل شویم.

نیازمند الگو و اسطوره‌هایی مانند شهدا هستیم

به گزارش هشت‌دی سید محمدرضا پولادگر در یادواره ۳۶۰ شهید ورزشکار گیلان، اظهار کرد: امروز نسل جوان ما نیاز به الگو، اسوه و قهرمان‌های واقعی دارند که شهدا، قهرمانان واقعی ما هستند؛ عناوین و قهرمانی‌های ورزشی زمان مصرف دارند؛ اما شهدا قهرمان‌های ماندگاری هستند که همیشه در دل مردم ماندگارند و برای جوانان ما الگوهای مناسب و چراغ راه هستند.

 وی ادامه داد: امروز که دشمنان جنگ‌های ترکیبی را بر علیه ما به راه انداخته و برای جوانان ما توطئه می‌کنند، بیش از همه نیازمند الگو و اسطوره‌هایی همچون شهدا هستیم؛ همچنین حضور خانواده شهدا نیز برای ما بسیار ارزشمند است؛ زیرا شهدا در کنار خانواده خود رشدیافته و راه خود را پیدا کردند و نباید با گذر زمان از یاد آنان غافل شویم.

 معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در برهه کنونی باید بیش‌ازپیش شهدا را به نسل جوان بشناسانیم و پیام شهدا را به‌خوبی به نسل جدید منتقل کنیم افزود: شهدا در هدایت و رهبری نسل حاضر تأثیرگذار هستند؛ آنان ریشه مردم و عِرق ملی ما هستند که نسل جوان ما به‌خصوص ورزشکاران باید شهدا را الگوهای خود قرار دهند و همانند آنان ریشه مردم باشند؛ چون ورزشکاران نیز با تلاش خود باعث غرور ملی می‌شوند.

 پولادگر در ادامه به مهاجرت برخی از ورزشکاران اشاره و بیان کرد: برخی از ورزشکاران برای اینکه شرایط زندگی بهتری را کسب کنند، به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند؛ اما این در حالی است که جوانان دهه ۶۰ با کمترین امکانات در جبهه‌ها حضور یافتند و جانانه مقابل دشمنان ایستادند.

 وی به موفقیت‌های ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: ورزشکاران ما در رده‌های سنی مختلف در اکثر رشته‌های ورزشی به‌خصوص رشته‌های المپیکی روی سکوهای جهانی و آسیایی قرار دارند و شب گذشته نیز تیم کشتی آزاد زیر ۲۰ سال برای سومین بار متوالی قهرمان جهان شد.

 معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: این قهرمانی‌ها و موفقیت‌ها در شرایطی کسب می‌شود که به دلیل تحریم‌های ظالمانه نمی‌توانیم تمام تجهیزات ورزشی را تهیه کنیم؛ اما ورزشکاران ما با الگو قراردادن شهدا به چنین موفقیت‌هایی دست می‌یابند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه