آیت الله فلاحتی در یادواره ۳۶۰ شهید ورزشکار گیلان مطرح کرد:

عدم گدایی از استکبار ناشی از اندیشه ایرانی ـ پهلوانی است/ لزوم توجه به ورزش‌های بومی‌ محلی گیلان

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه عدم گدایی از استکبار ناشی از اندیشه ایرانی پهلوانی است، گفت: همه مسؤولان باید در تراز اندیشه و باور ایرانی قرارگرفته و دست گدایی به سمت غرب دراز نکند چون جمهوری اسلامی بر اساس منشور خودش رفتار کرده که آن منشور ایرانی اسلامی است.

عدم گدایی از استکبار ناشی از اندیشه ایرانی ـ پهلوانی است/ لزوم توجه به ورزش‌های بومی‌ محلی گیلان

به گزارش ۸دی، آیت الله فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در گیلان عصر امروز در مراسم یادواره ۳۶۰ شهید ورزشکار گیلان در دوران دفاع مقدس در زورخانه حضرت علی(ع) رشت با بیان اینکه در دین مبین اسلام به امر ورزش تأکید ویژه شده است، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رنگ ورزش رنگ قهرمان و پهلوانی به خودش گرفته که این امر ناشی از هدایت‌های امام راحل(ره)و مقام معظم رهبری بوده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های قهرمانان ملی در جمهوری اسلامی افزود: در طول تاریخ قهرمانان ملی ایران خودباور و خدا باور بودند که این مهم حاصل توجه آنان به امر معنویت بوده است.

 

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر لزوم توجه به برنامه استکبار به‌منظور کاهش تأثیر نقش ورزش پهلوانی در کنار ورزش قهرمانی بیان کرد: قهرمانان ایران از جنوب شرقی آسیا تا آسیای میانه نام آورانی عزیز و عزتمدار بودند و هرکسی که آمد خدشه‌ای به این قهرمانان وارد کند با واکنش سریع مردم مواجه شد‌.

فلاحتی ملت ایران را ملتی قدردان دانست و افزود: مردم ایران به مفاخر خود افتخار کرده و همواره ملتی قدردان و برتر هستند و باید به شناخت قهرمانان و پهلوانان ایرانی برای نسل کوشش کرد.

وی با بیان اینکه عدم گدایی از استکبار ناشی از اندیشه ایرانی پهلوانی است، گفت: همه مسؤولان باید در تراز اندیشه و باور ایرانی قرارگرفته و دست گدایی به سمت غرب دراز نکند چون جمهوری اسلامی بر اساس منشور خودش رفتار کرده که آن منشور ایرانی اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان یکی از اهداف اساسی در ورزش قهرمانی را قهرمان شدن به نام جامعه اسلامی و پهلوان شدن برای جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: نظام سلامت جامعه با ورزش ارتباط تنگاتنگ دارد و باید با سرمایه‌گذاری در ورزش از بسیاری از معضلات اجتماعی پیشگیری کرد لذا وزارت ورزش باید ورزش را همگانی کرده و در میدان عمل به مردم آموزش دهد.

به گفته فلاحتی مسؤولان باید ورزش را همگانی، اخلاق مدار کرده به آیین‌های دینی آشنا و در عرصه بین‌المللی هم نباید در مقابل هیچ کشوری تسلیم شوند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ورزش‌های بومی‌ محلی در کشور افزود: در گیلان صدها ورزش بومی محلی وجود دارد که باید به آن توجه شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه