استاندار گیلان: مسئولان خود را مرهون و مدیون شهدا بدانند

استاندار گیلان با بیان اینکه آنچه که داریم به برکت خون پاک شهیدان بوده و مسئولان باید خود را مرهون و مدیون شهدا بدانند زیرا این شهدا به ما آبرو دادند، گفت: اگر امروز جوانان قهرمان و پهلوان ایرانی در میادین ورزشی پرچم ایران را به اهتزاز در میاورند برای ما الگو و مایه افتخار است.

استاندار گیلان: مسئولان خود را مرهون و مدیون شهدا بدانند

به گزارش ۸دی، اسدالله عباسی استاندار گیلان عصر امروز در مراسم یادواره ۳۶۰ شهید ورزشکار دوران دفاع مقدس در زورخانه حضرت علی(ع) رشت با بیان اینکه مردم ایران رابطه بسیار خوبی با قهرمانان و پهلوانان ایرانی در عرصه‌های مختلف دارند، اظهار کرد: گود زورخانه انسان‌ را به یاد پوریای ولی و مرحوم پهلوان تختی می‌افتد زیرا آن پهلوانان به مولا علی بن ابی طالب متوسل می‌شدند.

شهدا قهرمانان واقعی در تراز جمهوری اسلامی

وی شهدا را قهرمانان واقعی در تراز جمهوری اسلامی دانست و گفت: وقتی فرمانده جبهه در دوران دفاع مقدس زمانی که رژیم بعث عراق با گاز شیمیایی به رزمندگان حمله می‌کند می‌بیند که یک بسیجی ماسک نزده و آن فرمانده گیلانی ماسک خود را از صورتش درآورده و به آن بسیجی می‌دهد آنجاست که مقام معظم رهبری می‌گوید قهرمان یعنی شهید حسین املاکی.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به قهرمانان واقعی جامعه یعنی شهدا، بیان کرد: در جامعه باید مسیری را طی کنیم که شهدا طی کردند به‌طوری که وقتی شهید حسین فهمیده برای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع از ارزش‌ها جسم خود را زیر تانک می‌اندازد یعنی باید به قهرمانان واقعیت جامعه  توجه کرد‌.

مسئولان خود را مرهون و مدیون شهدا بدانند

عباسی با اشاره به نقش شهدا در ایستادگی مردم در مقابل استکبار تصریح کرد: امروز ما آنچه داریم به برکت خون پاک شهیدان بوده و مسئولان باید خود را مرهون و مدیون شهدا بدانند زیرا این شهدا به ما آبرو دادند لذا اگر امروز جوانان قهرمان و پهلوان ایرانی در میادین ورزشی پرچم ایران را به اهتزاز در میاورند برای ما الگو و مایه افتخار است و اکنون در عرصه علم، ورزش، هوافضا و پزشکی دارای نام و نشان در جهان هستیم.

ورزشکاران قهرمان واقعی ملت ایران را الگو قرار دهند

وی با تأکید بر اینکه ورزشکاران باید قهرمان واقعی ملت ایران یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی را الگو خود قرار دهند، افزود: اگر امروز حاج قاسم سلیمانی را قهرمان ملی می‌نامیم دلیل آن اخلاق، منش، رفتار پهلوانی در تراز جمهوری اسلامی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه