سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی:

دریای کاسپین فرصت بی‌نظیر برای تعریف همکاری‌های گسترده اقتصادی بین‌المللی است

سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی، گفت: دریای کاسپین فرصت زیست مسالمت‌آمیز برای تعریف همکاری‌های گسترده اقتصادی بین‌المللی براساس شاخص‌های زیست محیطی است.

دریای کاسپین فرصت بی‌نظیر برای تعریف همکاری‌های گسترده اقتصادی بین‌المللی است

به گزارش هشت‌دی اکبر نیازی سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی همزمان با ۲۱ مردادماه به مناسبت روز ملی دریای کاسپین با صدور پیامی بزرگ‌ترین دریاچه جهان را فرصت زیست مسالمت‌آمیز برای تعریف همکاری‌های گسترده اقتصادی بین‌المللی بر اساس شاخص‌های زیست‌محیطی اعلام کرد.

وی افزود: دریای کاسپین باتوجه‌به ظرفیت‌های مختلف شیلاتی، گردشگری، حمل‌ونقل دریایی و ترانزیت از مزیت‌های متنوعی برای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای میان کشورهای حوزه خود برخوردار است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به کنوانسیون‌ها، توافقنامه‌های مختلف همکاری‌های زیست‌محیطی در ارتباط با دریای کاسپین تصریح کرد: هرگونه اقدام و برنامه همکاری اقتصادی در بخش‌های دریایی، بستر و زیر بستر این دریا، باید با لحاظ‌کردن شاخص‌های زیست‌محیطی و مبتنی بر همسویی همه ساحل‌نشینان این دریاچه پربرکت در دستور کار قرار گیرد.

نیازی با بیان اینکه به‌روزرسانی و ارتقای شاخص‌های زیست‌محیطی ناوگان حمل‌ونقل دریایی و واحدهای تولیدی صنعتی همجوار دریای کاسپین، علاوه بر توسعه همکاری‌های منطقه‌ای زمینه حفاظت از محیط‌زیست دریایی بزرگ‌ترین دریاچه جهان را فراهم می‌کند، گفت: بی‌تردید گسترش همکاری‌های درون منطقه‌ای و با محوریت دریای خزر به افزایش میزان اشتغال‌زایی مولد در این دریا کمک نموده، موضوعی که زمینه بهره‌برداری نامطلوب را از میان می‌برد.

وی با اعلام آمادگی سازمان متبوع خود برای همکاری با نهادهای متولی داخلی و کشورهای همسایه جهت فرهنگ‌سازی و عملیاتی نمودن حفاظت از مهم‌ترین عامل و فرصت همکاری میان حاشیه‌نشینان دریای کاسپین در برنامه‌های توسعه‌ای، اضافه کرد: باور به اینکه دریای کاسپین عامل اساسی به‌وجودآوردن هر گونه ارتباطات انسانی و مراودات اقتصادی میان کشورهای همسایه است می‌تواند زمینه فهم مشترک برای تعریف سازوکارهای همکاری چندجانبه در زمینه نگاهداشت دریای کاسپین را فراهم آورد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه