جانشین فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

شناسایی ۱۳۰۶ اراذل و اوباش در گیلان

جانشین فرمانده انتظامی گیلان از شناسایی، احضار و دستگیری ۱۳۰۶ اراذل و اوباش از آغاز سال تاکنون در استان خبر داد و گفت: برقراری و ارتقاء امنیت پایدار در جامعه یکی از اهداف مهم پلیس است.

شناسایی ۱۳۰۶ اراذل و اوباش در گیلان

به گزارش هشت‌دی، سردار  حسین حسن‌پور  با بیان اینکه اخلال در نظم عمومی و ارعاب شهروندان خط قرمز مجموعه انتظامی است، اظهار کرد: پلیس قاطعانه و بدون اغماض با هرگونه تحرک سوء اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت برخورد می‌کند.

وی برقراری و ارتقاء امنیت پایدار در جامعه را یکی از اهداف مهم پلیس قلمداد کرد و بر اصل پیشگیری به عنوان یکی از محوری‌ترین سیاست‌ها و ابزارهای مجموعه انتظامی برای مقابله با وقوع جرم و بزهکاری در جامعه تاکید کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری ۴۹۷ نفر از اراذل و اوباش از ابتدای سال تاکنون در استان خبر داد و تصریح کرد: دستگیری‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲ درصدی داشته است.

سردار حسن‌پور با اعلام اینکه ۱۵۰ نفر از اراذل و اوباش نوظهور نیز در سطح استان گیلان شناسایی و برای آنها پرونده قضائی تشکیل شده است، بیان کرد: پلیس با حساسیت ویژه نسبت به شناسایی اراذل و اوباش نوظهور در سال جاری اقدام کرده که آمار شناسایی این افراد امسال افزایش ۷۹ درصدی داشته است.

این  مقام انتظامی با اشاره به افزایش ۳ درصدی احضار اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در مدت سپری شده از سال جاری، افزود: در این راستا ۶۵۹ نفر از اراذل و اوباش شناسنامه‌دار به مقرهای انتظامی احضار و در خصوص عدم ارتکاب هرگونه ناهنجاری اجتماعی از آنها تعهد اخذ شد.

وی در ادامه به حضور فعال پلیس گیلان در سطح محورهای مواصلاتی استان و سواحل و تفرجگاه‌ها در ۳ روز پایانی هفته گذشته اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۱۴ هزار دستگاه خودرو در این ایام وارد استان گیلان شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۵ درصد افزایش داشته است.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان تعداد مسافران ورودی به استان در تعطیلات ۳ روزه هفته گذشته را بیش از ۶۵۰ هزار نفر اعلام و خاطرنشان کرد: بیش از ۲۲ میلیون مسافر با ۷ میلیون و ۵۰۰ دستگاه خودرو از ابتدای سال جاری وارد استان شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته این آمار افزایش یک درصدی داشته است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه