رئیس شورای ملی زیتون:

بیشتر تولیدات زیتون کنسرو می‌شود

رئیس شورای ملی زیتون گفت: فعلا پیش‌‎بینی برای میزان تولید زیتون در کشور انجام نشده است اما بیشتر تولیدات مثل سال قبل کنسرو می‌شود.

بیشتر تولیدات زیتون کنسرو می‌شود

به گزارش هشت‌دی، مهدی عباسی در رابطه با میزان تولید زیتون در سل جاری، اظهار کرد: هنوز میزان تولید امسال پیش‌بینی نشده است ولی تولیدکنندگان با توجه به کاهش تولید در حال ارزیابی برای تبدیل محصولات به روغن یا کنسرو هستند.

وی افزود: پیش‌بینی می کنیم امسال نیز بیشتر تولیدات کنسرو شود همانطور که در سال گذشته ۷۵ درصد تولیدات کنسرو و ۲۵ درصد روغن گیری شد.

خرید تضمینی زیتون موجب احیای این صنعت شد

رئیس شورای ملی زیتون در ارتباط با بحث خرید تضمینی زیتون نیز تصریح کرد: این اقدام موجب احیای صنعت زیتون شد و آن را از لبه پرتگاه نجات داد.

عباسی با تاکید بر صنایع تکمیلی، گفت: در تولید محصول زیتون هنوز زنجیره تکمیل نشده است، یعنی بحث فرآوری آن انجام می شود اما بسته‌‎بندی وجود ندارد.

وی با تاکید بر توسعه بازارهای صادراتی این محصول بیان کرد: ورود به بازارهای جدید منجر به شکوفایی این صنف و بخش می شود و باید برنامه ریزی لازم در این زمینه صورت گیرد.

رئیس شورای ملی زیتون در پایان خاطرنشان کرد: امروز کشورهای توسعه یافته در بازار آزاد حضور دارند به همین دلیل وارد شدن در آن بسیار سخت شده است و قطعا در این شرایط، قدرت رقابت با این کشورها را نخواهیم داشت.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه