رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

برداشت ۳۵ هزار تن زیتون در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش ۳برابری برداشت زیتون نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: زیتون‌کاران امسال در مجموع ۳۵هزار تن زیتون برداشت کردند.

برداشت ۳۵ هزار تن زیتون در گیلان

به گزارش هشت‌دی، صالح محمدی امروز با بیان اینکه برداشت زیتون از باغات شهرستان رودبار از شهریور ماه آغاز و تا اواخر دی ماه ادامه یافت، اظهار کرد: زیتون‌کاران امسال در مجموع ۳۵ هزار تن زیتون برداشت کردند. امسال برای زیتونکاران استان سال خوب و پُرباری بود به گونه‌ای که میزان برداشت زیتون از باغات شهرستان رودبار امسال نسبت به سال گذشته سه برابر شده‌ است.

وی در ادامه ماری، روغنی، شنگه، آربیکن و کراتینا را از جمله رقم‌های زیتون تولیدی باغداران رودبار عنوان کرد و افزود: سطح زیرکشت زیتون در این شهرستان ۹هزار و ۳۰۹ هکتار است که ۲۲ هزار باغدار در آن فعالیت دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان تصریح کرد: ۱۰ کارگاه روغن‌کشی با ظرفیت ۲۴ هزار تن و ۱۰۰ واحد بسته‌بندی سنتی، مدرن و نیمه مدرن با ظرفیت ۱۲ هزار تن در شهرستان رودبار فعال است.

محمدی با اشاره به خرید حمایتی زیتون در گیلان برای اولین بار خاطرنشان کرد: امسال خرید حمایتی از زیتون به منظور حمایت از تولید و تقویت بازار این محصول و روغن زیتون تولیدی از سوی سازمان تعاون روستایی استان گیلان انجام گرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه