استاد دانشگاه گیلان مطرح کرد:

نقش تاریخی دشمنان اسلام در وارونه جلوه‌دادن واقعیت‌های جامعه

استاد دانشگاه گیلان با اشاره به نقش تبیینی خطبه‌های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س)، گفت: از حیث جامعه‌شناختی در حالی که حدود ۶۰ سال از هجرت پیامبر می‌گذرد جامعه به چنان وضعیت وارونه‌ای مبتلا شده که فرزندان پیامبر اسلام را در سرزمین وحی، خارجی می‌خوانند که این مسئله نشان‌دهنده جایگاه رسانه و تبلیغات در شست‌وشوی مغز‌ها توسط دشمن است.

نقش تاریخی دشمنان اسلام در وارونه جلوه‌دادن واقعیت‌های جامعه

به گزارش هشت‌دی، حضرت علی‌بن‌الحسین‌ مشهور به امام‌ سجاد‌ (ع) و زین‌العابدین، چهارمین امام شیعیان و فرزند گرامی امام‌ حسین‌ (ع) است که در سال ۳۸ ه.ق چشم به جهان گشود و به مدت ۳۴ سال امامت نمود، امام‌ سجاد (ع) در واقعه کربلا حضور داشت ولی به علت بیماری در جنگ شرکت نکرد، لشکر عمر‌بن‌سعد پس از شهادت امام‌ حسین‌ (ع) ایشان را همراه اسیران کربلا به کوفه و شام بردند و خطبه طوفانی ایشان در شام باعث آگاهی مردم از جایگاه اهل‌بیت (ع) شد.

حجت‌الاسلام پورعیسی در گفتگو با هشت‌دی ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت امام‌ سجاد‌ (ع) با اشاره به ابعاد شخصیتی این امام بزرگوار، اظهار کرد: امام‌ سجاد‌ (ع) از ائمه‌ای است که در طول دوران زندگانی خویش حوادث تلخی را پشت سر گذاشته است. در کتب تاریخی آمده که ایشان در زمان واقعه عاشورا ۳۲ سال داشتند که بنابر بیماری در جنگ شرکت نداشتند اما دشمنان قصد شهادت ایشان را داشتند که به مشیت الهی در آن شرایط جان سالم به در بردند و سلسله امامت امتداد یافت.

وی به جایگاه امام‌ سجاد‌ (ع) در واقعه عاشورا و دوران اسارت اهل‌بیت‌ (ع) اشاره کرد و گفت: بعد از شهادت امام حسین (ع) تنها مردی که در بین کاروان اسرای کربلا حضور داست این امام بزرگوار است که به علت وضعیت جسمی نامناسب حتی توان نشستن بر ناقه شتر را نداشتند لذا پاهای مبارک ایشان را با غل و زنجیر به شکم شتر بسته بودند.

وی افزود: بعد از ورود کاروان به شام، امام سجاد (ع) در مسجد دمشق خطبه‌ای دارند که سبب رسوایی حکومت یزید شد، به طوری که پس از خطبه‌های ایشان، یزید اقرار به پشیمانی کرد.

استاد دانشگاه گیلان با اشاره به فراز و نشیب‌های فراوان در طول زندگانی امام زین‌العابدین (ع) بیان کرد: ایشان در بدو ورود به مدینه خطبه عجیبی داشتند که با توجه به اهمیت جایگاه تبیین بسیار مهم و قابل توجه است؛ اسرای اهل‌بیت‌(ع) در هر منزل آنان را به عنوان خارجی به معنای خروج از دین معرفی می‌کردند لذا از حیث جامعه‌شناختی در سال ۶۱ هجری که حدود ۶۰ سال از هجرت پیامبر می‌گذرد جامعه به چنان وضعیت وارونه‌ای مبتلا شده که فرزندان پیامبر اسلام را در سرزمین وحی، خارجی می‌خوانند که این مسئله نشان‌دهنده جایگاه رسانه و تبلیغات و استفاده از منبر به عنوان یک ابزار رسانه‌ای و شست‌وشوی مغز‌ها توسط دشمن است.

وی ادامه داد: وضعیت در کوفه به حدی دگرگون شده بود که حضرت‌ زینب‌ (س) را نمی‌شناسند و با سنگ و چوب به ایشان اهانت می‌شود چون دشمن واقعیت‌ها را در نظر مردم با تبلیغات رسانه‌ای وارونه جلوه داده که این مسئله جای تامل دارد.

این استاد دانشگاه در ادامه به خطبه امام‌ سجاد‌(ع) اشاره و عنوان کرد: در این خطبه امام خطاب به یزید می‌گویند: شما ما را به درستی به مردم معرفی نکردید و خارجی خواندید در حالی که ما فرزندان و اهل‌بیت پیامبر‌ (ص) هستیم؛ پس از آن مردم متاثر می‌شوند لذا تمام این مسائل تحت فضای آلوده‌ شام شکل گرفت که در آن بهترین مردم بدترین معرفی شدند و بدترین‌ها، زمامداری حکومت را به دست گرفتند و واقعیت‌ها را به گونه‌ای جلوه دادند که انسان‌های درستکار مورد اهانت واقع شدند که این مسئله نشانه نفوذ رسانه‌های دشمن است که در جامعه امروز نیز شاهد آن هستیم.

حجت‌الاسلام پورعیسی تصریح کرد: وظیفه جهاد تبیین پس از قیام کربلا برعهده امام‌ سجاد‌ (ع) و حضرت‌ زینب‌ (س) قرار گرفت و امروز نیز وظیفه تبیین واقعه عاشورا و در امتداد آن انقلاب‌ اسلامی و ظهور امام عصر (عج) برعهده ما است که نباید اجازه دهیم مقام ولایت، امامت و رهبری مورد ظلم واقع شود.

وی با اشاره به قیام‌های پس از واقعه عاشورا در دوران زندگی امام‌ سجاد‌(ع)، خاطرنشان کرد: ایشان ضمن آگاهی کامل نسبت به ماهیت این قیام‌ها، اهمیتی برای آن قائل نبود لذا امروزه نیز شاهد قیام‌هایی جعلی هستیم که انقلاب را به نام خویش مصادره می‌کنند که فارغ از اهداف والای انقلاب، جامعه را به تحریف می‌کشانند، این قیام‌ها محصول تبیین واقعیت‌هایی بود که در طول اسارت و ورود به مدینه توسط امام شکل گرفت که قیام حره، توابین، مختار و … از جمله این موارد است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه