فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

آزادسازی ۱۸ هزار مترمربع از اراضی ملی در آستانه‌‌اشرفیه

فرمانده انتظامی گیلان از رفع تصرف ۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان آستانه‌‌اشرفیه خبر داد.

آزادسازی ۱۸ هزار مترمربع از اراضی ملی در آستانه‌‌اشرفیه

به گزارش هشت‌دی، سردار عزیزاله ملکی با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی در ادامه از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در شهرستان آستانه‌اشرفیه و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه خبر داد و افزود: مأموران انتظامی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به محل‌ اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: در بازدید از منطقه موردنظر مشخص شد، متهم این پرونده ۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی اقدام به ساخت ساختمان در آن کرده است.

سردار ملکی به معرفی متهم ۴۴ ساله این پرونده‌ برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی اشاره کرد و با اعلام اینکه با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد، گفت: کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را ۹۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

این مقام ارشد انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: زمین‌خواران بدون درنظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌ها الزامی است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه