مداح اهل بیت(ع) در گفتگو با هشت‌دی:

زینب کبری‌(س) الگوی جامعی از سبک زندگی اسلامی و مدیریت خانواده است

مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه مهم‌ترین درس عاشورا بر افراشتن پرچم امر به معروف و نهی از منکر در برابر حکومت ظلم است، گفت: حرکت امام حسین(ع) در عاشورا نشان‌دهنده این است که با دست خالی نیز می‌توان در برابر تهاجمات دشمن ایستاد.

زینب کبری‌(س) الگوی جامعی از سبک زندگی اسلامی و مدیریت خانواده است

محمد امینی در گفتگو با خبرنگار هشت‌دی، با بیان اینکه واقعه عاشورا به تنهایی نشان داد در نهایت غربت می‌شود و باید در مقابل تهاجمات دشمن قد علم کرد و سینه سپر کرد، گفت: حرکت امام حسین(ع) در عاشورا نشان‌دهنده این است که با دست خالی نیز می‌توان در برابر تهاجمات دشمن ایستاد.

مداح اهل بیت(ع) یکی از درس‌های حماسه عاشورا را بر افراشتن پرچم امر به معروف و نهی از منکر در برابر حکومت ظلم دانست و افزود: امروز هیات‌ها و جریان عاشورا و محرم باید برای مقابله با تهاجمات دشمن برنامه داشته باشد زیرا هر هیات یک خاکریز در برابر دشمن محسوب می‌شود و باید در برگزاری مراسمات خود، مقابله با تهاجم دشمن را مدنظر قرار دهد.

وی با بیان اینکه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از مؤلفه‌های مهم و مغفول جامعه است که باید در محرم و صفر احیا شود، ادامه داد: امام حسین(ع) مردمانی را که امر به معروف نمی‌کنند را مانند مردگان توصیف می‌کنند درحالی‌که مردم ما امروزه از امر به معروف و نهی از منکر کردن فراری هستند لذا اولین و مهم‌ترین پیام عاشورا در جامعه امروز ما توجه به این فریضه دینی است.

امینی با اشاره به دشمن ستیزی سیدالشهدا(ع) تصریح کرد: امام حسین(ع) در نهایت غربت و عده کم جلوی حاکمان ظلم و جور ایستاد و تن به ذلت و توافق ذلیل گونه نداد و با خانواده‌اش مقابل دشمن ایستاد تا پرچم اسلام و شیعه بماند و تن به بیعت با دشمن نداد.

وی یکی از مؤلفه‌های مهم قیام امام حسین(ع) را مربوط به “اشداء علی الکفار و رحما بینهم” دانست و خاطرنشان کرد: همانطور که امام حسین حرّ را با آغوش باز پذیرفت ما نیز باید در برابر اشتباهات دیگران رئوف باشیم.

مداح اهل بیت(ع) ادامه داد: مردم و مسئولین باید در جامعه اسلامی نسبت به مردم‌داری و رسیدگی به امور جامعه و فقرا حساس باشند.

امینی با بیان اینکه زنان شاخص اسلام مانند حضرت زهرا (س) و حضرت زینب(س) به درستی در جامعه معرفی نشدند، گفت: بعد از واقعه کربلا، تنها کسی که به تبیین و حقیقت‌گویی این حماسه در کنار امام سجاد (ع) پرداخت، حضرت زینب(ع) بود.

وی ادامه داد: حضرت زینب(ع) رسالت تبلیغ و نشر معارف اهل‌بیت(ع) و گفتن واقعیت کربلا را بر عهده داشتند تا جایی که حاکمان زمان در پی تحریف واقعه کربلا بودند اما حضرت زینب(ع) رسالت پیامبر گونه خود در این باره را به نحو احسن انجام دادند.

مداح اهل بیت(ع) تاکید کرد: حضرت زینب کبری(س) تا لحظه آخر هرگز از حجاب و عفت خود عقب‌نشینی نکرد لذا امروز باید ایشان را به جامعه معرفی کنیم و از سیره ایشان درس بگیریم.

وی با اشاره به جایگاه زن در خانواده، بیان کرد: کسی که در هر شرایطی می‌تواند خانواده را حفظ کند، زن است؛ در عاشورا نیز زنان بعد از شهادت مردان، خانواده را با ایمان خود مدیریت کردند و این موضوع در دوران دفاع مقدس ما نیز دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) و امام حسین(ع) هر یک بعد از خود به حضرت زینب(س) وصیت کردند، افزود: زن مهم‌ترین مؤلفه در مدیریت زندگی است.

امینی خاطرنشان کرد: زینب کبری(س) الگوی جامعی از سبک زندگی اسلامی و مدیریت خانواده برای زنان مسلمان است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه