مدیرکل شیلات گیلان:

فاز دوم‌ پرورش ماهیان خاویاری در گیلان اجرایی شد

مدیرکل شیلات گیلان از اجرایی شدن فاز دوم توسعه پرورش ماهیان خاویاری در استان گیلان با ورود به برنامه هفتم توسعه خبر داد و افزود: در این برنامه تحول توسعه محور تولید چهار هزار تن گوشت ماهیان خاویاری و ۴۰ تن خاویار هدف‌گذاری شده است.

فاز دوم‌ پرورش ماهیان خاویاری در گیلان اجرایی شد

به گزارش هشت‌دی کوروش خلیلی بابیان اینکه در حال حاضر برنامه‌ریزی و توافق اولیه با سرمایه‌گذاران و هلدینگ‌های تولید و ارگان‌های همکار برای مولدسازی و سرمایه‌گذاری مشترک در شهرستان‌های بندرانزلی و چابکسر در حال انجام است اظهار کرد: در صورت توافق نهایی، این همکاری ظرفیت هزار تنی را در پرورش ماهیان خاویاری در عرصه‌های ساحلی به همراه دارد.

وی اضافه کرد: طرح شهر خاویاری نیز که توسط اداره کل شیلات با همراهی مشاوران ذیصلاح سازمانی در حال نهایی شدن است امکان تولید ۲ هزار تن ماهی خاویاری را در عرصه ۳۰ هکتاری با سیستم مدیریت یکپارچه تأمین و بازاریابی و ایجاد واحد‌های صنعتی زنجیره ارزش فراهم می‌کند.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه روند رو به رشد تولید ماهیان خاویاری در گیلان ادامه دار خواهد بود، افزود: توسعه کیفی گوشت تولیدی و خاویار نقش بسزایی در سودآوری و افزایش تولید و توسعه رقم خواهد زد.

خلیلی اظهار کرد: با ایجاد کنسرسیوم صادر‌کنندگان و تولیدکنندگان خاویار به دنبال ایجاد وحدت رویه در توسعه بازار و کیفی‌سازی محصول و همچنین پیگیری رفع موانع تولید در پرورش این گونه ماهیان هستیم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه