مدیرکل شیلات گیلان خبر داد:

پیش‌بینی رهاسازی ۲۰۰ میلیون قطعه بچه‌ماهی در سال جاری در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان از تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی در پره‌های صیادی گیلان خبر داد و گفت: با مشارکت جامعه صیادی در امر بازسازی ذخایر، پیش‌بینی می‌شود مقدار رهاسازی ماهیان در گیلان به بیش از ۲۰۰ میلیون قطعه در سال جاری برسد.

پیش‌بینی رهاسازی ۲۰۰ میلیون قطعه بچه‌ماهی در سال جاری در گیلان

به گزارش هشت‌دی کوروش خلیلی در جمع خبرنگاران بابیان اینکه گیلان در حوزه تولیدات شیلاتی به‌ویژه ماهیان سردابی و استخوانی جزو استان‌های برتر کشور است از تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی در پره‌های صیادی گیلان خبر داد و  اظهار کرد: تعاونی‌های پره‌های صیادی و صیادان گیلانی با حمایت اداره کل شیلات، جهت حفظ و بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی پیشتاز شدند.

وی از رشد ۳۰ درصدی فعالیت بازسازی ذخایر استان خبر داد و گفت: این آمار به نسبت مدت سال گذشته بوده و درصدد هستیم این میزان رشد را ارتقا ببخشیم.

مدیرکل شیلات گیلان بابیان اینکه افزایش بازماندگی بچه ماهیان در اولویت قرار دارد، گفت: اقدامات ابتکاری با افزایش میزان وزن بچه ماهیان در راستای بازماندگی بیشتر موردتوجه است.

وی بابیان اینکه ۹۰ درصد میزان تولید بچه ماهیان برای حفظ ذخایر از طریق مراکز بازسازی انجام می‌شود، افزود: بلوغ جامعه بهره‌بردار شیلاتی برای حفظ ذخایر آبزیان دریای خزر در راستای حفظ شغل صیادی است.

خلیلی با تأکید بر همراهی فعالین صیادی استان در حفظ ذخایر آبزیان بیان کرد: با مشارکت جامعه صیادی در امر بازسازی ذخایر، پیش‌بینی می‌شود مقدار رهاسازی ماهیان در گیلان به بیش از ۲۰۰ میلیون قطعه در سال جاری برسد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه