ماجرای حضور داوران ایرانی در عربستان چیست؟

قرار است فدراسیون فوتبال برای گرفتن لایسنس VAR، چند داور بین‌المللی ایرانی را به عربستان بفرستد.

ماجرای حضور داوران ایرانی در عربستان چیست؟

به گزارش هشت‌دی فدراسیون فوتبال و کمیته داوران به دنبال فراهم کردن شرایط حضور VAR در فوتبال ایران هستند و از این رو در حال مذاکره با دو شرکت برای آوردن این تکنولوژی به فوتبال ایران هستند. البته تنها دغدغه کمیته داوران، آوردن دستگاه VAR نیست و بلکه بقیه داوران ما به جز موعود بنیادی‌فر نیاز به فرا گرفتن نحوه کار با این دستگاه و گرفتن گواهینامه VAR هستند.

پس از حضور مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال به همراه دبیر این فدراسیون در عربستان و جلسه با رئیس فدراسیون فوتبال این کشور، صحبت‌هایی را پیرامون این تکنولوژی انجام دادند. از جمله این صحبت‌ها، اعزام داوران ایرانی به عربستان برای شرکت در کلاس‌های VAR و گرفتن لایسنس آن بود که عربستانی‌ها موافقت شفاهی خود را در این راستا به اعضای فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده‌اند.

کمیته داوران نیز با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال عربستان، درخواست کتبی و رسمی خود را برای این موضوع اعلام کرده است. در نامه کمیته داوران، اسامی همه داوران بین‌المللی فعال کشور به جز موعود بنیادی‌فر آمده است تا در صورت امکان همه داوران بین‌المللی کشور بتوانند لایسنس VAR خود را اخذ کنند. البته فدراسیون فوتبال عربستان هنوز به صورت رسمی با این نامه موافقت نکرده و فدراسیون فوتبال ایران منتظر پاسخ عربستانی‌ها است.

خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران در تایید این خبر بیان کرد: ما به فدراسیون فوتبال عربستان نامه زدیم و منتظر پاسخ آن‌ها هستیم. امیدواریم قبل از این که VAR به ایران بیاید، تکلیف لایسنس داوران را زودتر به سر منزل مقصود برسانیم.

پیش از این فدراسیون فوتبال ایران مذاکراتی را با قطر انجام داده بود تا داوران ایرانی در این کشور و با استفاده از تکنولوژی var در دوحه آموزش var را فراگیرند که عملیاتی نشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه