عربستان دیپلمات دانمارک را احضار کرد

عربستان سعودی کاردار سفارت دانمارک را به دلیل اهانت و به آتش کشیدن یک نسخه از قرآن کریم در این کشور احضار کرد.

عربستان دیپلمات دانمارک را احضار کرد

به گزارش هشت‌دی وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که کاردار سفارت دانمارک در این کشور را به دلیل به آتش کشیدن یک نسخه از قرآن کریم از سوی افراطیون احضار کرده است.

وزیر خارجه عربستان در این دیدار ضمن تحویل یادداشت اعتراض آمیز به کاردار دانمارک در این کشور ، خواستار توقف اقدامات ناقض قوانین بین المللی شد.

منابع خبری سه‌شنبه گزارش دادند که ۵ عضو یک گروه افراطی در دانمارک، مقابل سفارت مصر اقدام به سوزاندن قرآن کریم کردند. روز دوشنبه نیز  برخی افراد در یک جنایتی دیگر، اقدام به سوزاندن مجدد قرآن کریم در برابر سفارت عراق در کپنهاگ پایتخت دانمارک کردند.

جمعه گذاشته نیز گروهی افراطی «ملی‌گرایان دانمارکی» اقدام به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در برابر سفارت عراق در کپنهاگ، پایتخت دانمارک کردند. این گروه افراطی دانمارکی با برافراشتن بنرهایی علیه اسلام و سر دادن شعارهایی اهانت‌بار به آن، اقدام به انداختن قرآن کریم و پرچم عراق روی زمین کرده و به آن اهانت کردند.

به گفته چندین منبع رسانه‌ای، این گروه افراطی دانمارکی حمله خود را در میان تدابیر امنیتی شدید پلیس انجام داده‌اند، گروه مذکور پیش از این در برابر سفارت ترکیه در کپنهاگ به قرآن کریم و پرچم ترکیه اهانت کرده بودند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه