آمار غم انگیز مرگ مادران باردار سیاه‌پوست در آمریکا

سازمان ملل هشدار داد در دو منطقه از آمریکا نژادپرستی منجر به مرگ مادران باردار سیاه‌پوست می‌شود.

آمار غم انگیز مرگ مادران باردار سیاه‌پوست در آمریکا

به گزارش هشت‌دی بر اساس گزارش سازمان ملل که به تازگی منتشر شده است میزان بالای مرگ ناشی از بارداری در میان زنان سیاه‌پوست در آمریکای شمالی و جنوبی عمدتاً به دلیل نژادپرستی به شکل آزار کلامی و فیزیکی از سوی ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و نیز محرومیت از مراقبت با کیفیت و امتناع از تسکین درد است.

براساس گزارش رویترز، براین اساس تحلیل جدید صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) این تصورات غلط را رد می‌کند که انتخاب سبک زندگی یا ژنتیک زنان سیاه پوست زمینه ساز تجارب ضعیف‌تر زایمان آن‌ها است. با تکیه بر داده‌های دولتی و مطالعات منتشر شده، آن‌ها دریافتند که زنان سیاه پوست و نژاد‌های مختلط آفریقایی تبار با مضراتی روبرو هستند که ریشه در فرضیات نژادپرستانه در آموزش پزشکی، سیاست گذاری و ارائه خدمات بهداشتی دارد.

برای مثال، کتاب‌های درسی پزشکی، زایمان را بر اساس شکل لگنی که در زنان اروپایی رایج است، اما در میان زنان دیگر قومیت‌ها بسیار متغیر است، آموزش می‌دهند که همین موضوع خطرات زایمان در زنان سیاه را افزایش می‌دهند.

این گزارش می‌افزاید، بسیاری از پزشکان همچنین به اشتباه یاد می‌گیرند که سیاه پوستان به دلیل پوست ضخیم تر، درد کمتری را احساس می‌کنند و احتمال کمتری دارد که خونریزی پس از زایمان را تجربه کنند، زیرا خون آن‌ها سریع‌تر لخته می‌شود. علاوه بر این، محققان دریافتند زنان سیاه پوست اغلب با موانع ساختاری مرتبط با حمل و نقل، بیمه پزشکی و فقدان خدمات بهداشتی قابل قبول و مناسب از نظر فرهنگی روبرو هستند.

آن‌ها توانستند نتایج بارداری را تنها در ۹ کشور از ۳۵ کشور آمریکای شمالی و جنوبی مقایسه کنند: برزیل، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، پاناما، سورینام، ترینیداد و توباگو، آمریکا و اروگوئه. این‌ها تنها کشور‌هایی بودند که داده‌های نظرسنجی ملی اخیر قابل مقایسه را بر اساس قومیت، نژاد یا رنگ پوست داشتند.

بر اساس این گزارش، بیشترین اختلاف در میزان مرگ و میر مادران در آمریکا بود، جایی که زنان سیاه‌پوست در مقایسه با زنان غیرسیاه‌پوست و غیر اسپانیایی سه برابر بیشتر در معرض خطر مرگ در شش هفته پس از زایمان هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه