نایب‌ رئیس کمیسیون اقتصادی:

تثبیت نرخ ارز اقتصاد را پیش‌بینی‌پذیر و سرمایه‌گذاری را تقویت می‌کند

نایب‌ رئیس کمیسیون اقتصادی با اشاره به اهمیت تثبیت نرخ ارز در اقتصاد و سرمایه‌گذاری گفت: سازمان شانگهای کمک می‌کند تا روابط تجاری به‌ دوراز دلار برقرار شود.

تثبیت نرخ ارز اقتصاد را پیش‌بینی‌پذیر و سرمایه‌گذاری را تقویت می‌کند

به گزارش هشت‌دی غلامرضا مرحبا، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره اهمیت تثبیت نرخ ارز و آثار آن بر اقتصاد، اظهار کرد: تثبیت نرخ ارز اقتصاد را پیش‌ بینی‌ پذیر می‌کند و در نهایت این موضوع منجر به افزایش سرمایه‌ گذاری بلندمدت می‌شود.

تثبیت نرخ ارز  سرمایه‌گذاری را تقویت می‌کند

وی افزود: تجربه گذشته اقتصاد ایران نشان داده زمانی که نرخ ارز نوسان زیادی را تجربه کرده است سرمایه‌ گذاری در اقتصاد کوتاه‌ مدت شده و این عدم تثبیت موجب فرار سرمایه از کشور شده است.

نماینده مردم آستار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع سپرده‌گذاری در بانک‌ها گفت: برخی بازنشستگان و افرادی که قدرت ریسک پایین‌تری نسبت به سایر افراد دارند سرمایه خود را در بانک سپرده‌گذاری می‌کنند؛ اما با افزایش نرخ ارز این سپرده‌ها از نظام بانکی خارج خواهد شد و بازارهای دیگر را نیز با نوسان قیمتی روبه‌رو خواهد کرد.

مرحبا با اشاره به اینکه تثبیت نرخ ارز می‌تواند مسیر تولید را بهبود ببخشد، افزود: اکنون تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی سخت شده و اگر نوسان نرخ هم به آن اضافه شود هزینه تمام شده کالا روند صعودی خواهد داشت.

وی توضیح داد: به نظر می‌رسد بانک مرکزی بهترین تصمیم را برای بخش اقتصادی ایران و جلوگیری از نوسانات و کاهش انتظارات تورمی به کار گرفته است.

سازمان شانگهای کمک می‌کند تا روابط تجاری به‌دوراز دلار برقرار شود

مرحبا درباره میزان تأثیر پیمان‌های منطقه‌ای از جمله شانگهای در روند تثبیت نرخ ارز، اظهار کرد: سازمان شانگهای به ایران کمک می‌کند تا روابط تجاری سالمی به‌ دور از نفوذ غرب و دلار برقرار کند.

مرحبا افزود: این سازمان به حل بسیاری از مشکلات پیش‌ آمده بین کشورهای منطقه که عمدتاً به دلیل مداخلات خارجی به وجود آمده کمک خواهد کرد. با افزایش مبادلات تجاری با کشورهای شانگهای می‌توان آینده‌ای روشن بدون دلار را برای منطقه بسازیم.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: شانگهای یکی از بهترین اتحادیه‌های متشکل از قدرت‌های اقتصادی نوظهور است و بیشترین جمعیت را در جهان دارد. این سازمان برای اتخاذ تصمیماتی شکل‌ گرفته که منافع منطقه و کشورهای این سازمان را تأمین کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: وجود سازمان‌های مستقلی که توسط دولت‌های مستقل تشکیل شده‌اند، ضرورتی اجتناب‌ ناپذیر است و در حال حاضر بیشتر کالاهای موجود در بازارهای منطقه توسط کشورهای عضو سازمان شانگهای تأمین می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه