دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد:

۳ پست اسکله در مجتمع بندری کاسپین احداث می‌شود

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: قرارداد واگذاری احداث ۳ پست اسکله و پس کرانه در مجتمع بندری کاسپین با مشارکت بخش خصوصی و با سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۵۰ میلیون دلار در دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به امضا رسید.

۳ پست اسکله در مجتمع بندری کاسپین احداث می‌شود

به گزارش هشت‌دی مراسم انعقاد قرارداد واگذاری بخش خصوصی احداث ۳ پست اسکله در مجتمع بندری کاسپین در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی برگزار شد.

در این مراسم که حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی حضور داشتند مقرر شد که بخش خصوصی در این پروژه ۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی مشارکت کند.

نیازی معاون دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در این مراسم گفت: در این مراسم مقرر شد که ۳ پست اسکله و پس کرانه در مجتمع بندری کاسپین توسط بخش خصوصی ساخته شود.

حجت الله عبدالملکی در این مراسم اظهار داشت: در دور جدید مدیریت مناطق آزاد و در دولت سیزدهم دو راهبرد اساسی که یکی از آن‌ها جهانی‌سازی مناطق آزاد است را دنبال می‌کنیم؛ زیرساخت‌های حمل و نقل در مناطق آزاد برای ارتباطات بیشتر با کشور‌های خارجی هم بسیار مهم است که آنرا هم دنبال می‌کنیم.

وی افزود: سرمایه‌گذاری کشور‌های خارجی با ایران برای توسعه زیرساخت‌ها در مناطق ویژه اقتصادی بخش دیگری از این سیاست است‌.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی تصریح کرد: این ۳ پست اسکله ۳ مورد از ۷۰۰ بسته سرمایه‌گذاری تعریف شده در دبیرخانه شورایعالی مناطق ویژه اقتصادی و تجاری و صنعتی است که استقبلل خوبی هم از سوی سرمایه گذار‌ها شده است.

وی گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به عنوان اعضای تیم بین‌المللی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش دارند؛ منطقه آزاد بندر انزلی هم برای ارتباط با آسیای میانه و اوراسیا مهم است‌.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: هر کسی در مناطق آزاد سرمایه‌گذاری کند قطعاً در  آینده طلا برداشت می‌کند زیرا در حال توسعه زیر ساخت‌ها و کریدور‌ها در مناطق ویژه اقتصادی با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها هستیم و عملاً سود اوری‌ها در این مناطق تضمین شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه