پرپر شدن ۶۶ کودک با دستور شلیک فرمانده آمریکایی + فیلم

حمله ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران از مهم‌ترین وقایع هفته دوم تیرماه است که بر اساس آن کشوری که مدعی حقوق بشر است به طور مستقیم دست به جنایت علیه مردم ایران زد.

پرپر شدن ۶۶ کودک با دستور شلیک فرمانده آمریکایی + فیلم

 به گزارش هشت‌دی در اقدام تروریستی ۱۲ تیر سال ۶۷، پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر شناسه پروازی R۶۵۵ از مبدأ بندرعباس به مقصد دبی، با شلیک دو موشک کروز از ناو هواپیمابر یو.اس.اس.جک وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز آب‌های نیلگون خلیج‌فارس و در نزدیکی جزیره “هنگام” در فضای هوایی جمهوری اسلامی ایران مورد هدف قرار گرفت و سقوط کرد.

 در پی این حمله تروریستی، همه ۲۹۰ سرنشین ایرباس ایرانی شامل ۱۵۶ مرد، ۵۳ زن، ۶۶ کودک و ۱۶ خدمه پروازی در دم جان باختند. البته از این تعداد سرنشین ۴۲ نفر با ملیت‌های یوگسلاو، پاکستانی، هندی، عربی بودند.

 این از مهم‌ترین وقایع هفته دوم تیرماه است که بر اساس آن کشوری که مدعی حقوق بشر است به طور مستقیم دست به جنایت علیه مردم ایران زد؛ این حادثه لکه ننگی است که در کنار دیگر جنایات آمریکا به‌خوبی بی‌صداقتی مقامات این کشور را در زمینه حقوق بشر نشان می‌دهد.

 مقامات آمریکایی همچنین در توهینی آشکار به ملت ایران، مدال شجاعت بر گردن ناخدای این ناو انداختند و بدین‌سان حمایت رسمی خود را از این جنایت اعلام کردند. این جنایت در کنار جنایات بی‌شمار دولت آمریکا، در پرونده سیاه استکبار جهانی ثبت شد و لکه ننگ دیگری بر تارک این جنایت‌پیشگان نقش‌بست.

در ادامه ویدئویی از گفتگو مردم رشت در این رابطه می بینید:

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه