ادویه‌ای ضد دیابت و چربی خون

سماق برای بیماران دارای قند خون، دیابت و چاقی مفرط مفید است. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که این ادویه تأثیر ضد میکروبی دارد و مانع از بروز بیماری دیابت می‌شود.

ادویه‌ای ضد دیابت و چربی خون

به گزارش هشت‌دی  یکی از عوامل به وجود آمدن عوارض مختلف دیابت، ترکیب شدن گلوکز با پروتئین‌های حیاتی بدن است که منجر به تغییر عملکرد ساختار شیمیایی این پروتئین‌ها می‌شود و سماق تا ۸۱ درصد بروز این فرایند را متوقف می‌نماید.

مصرف آن در افراد مبتلابه دیابت از تشکیل هموگلوبین اضافی جلوگیری می‌کند. درواقع خواص آنتی‌اکسیدانی قوی این ادویه به کاهش سطح کلسترول کمک می‌کند. مصرف سماق همراه غذا نیز به دلیل تأثیراتی که روی صفرا دارد، می‌تواند تأثیرات مناسبی در پایین آوردن چربی خون داشته باشد.

سماق از بین برنده زمینه جذب چربی در بدن است و از خواص سماق می‌توان برای رسیدن به‌تناسب اندام و تغذیه مناسب بهره برد. این گیاه سابقه طولانی در طب سنتی ایرانی دارد و به‌عنوان یک ماده پیشگیری‌کننده از بیماری‌های قلبی موردتوجه قرار دارد.

از خواص دارویی گیاه سماق می‌توان به خاصیت آنتی‌اکسیدانی، خاصیت ضد میکروبی، ضد تب، ضدالتهاب، ضد خونریزی، رفع درد دندان، تقویت لثه، نقرس و رماتیسم همچنین تصفیه خون از مواد زائد اشاره کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه