امام جمعه بندر مرزی آستارا:

برخی آقایان از دستوراتی که خودشان در حوزه نان صادر کرده‌اند اطلاعی ندارند

امام جمعه بندر مرزی آستارا از مشکلات فراوان در حوزه نان گلایه کرد و گفت: متأسفانه نظارت کافی در حوزه آرد و نان وجود ندارد و برخورد قاطعی با متخلفان صورت نمی‌گیرد و برخی آقایان از دستورات و مجوزاتی که خودشان در حوزه نان صادر کرده‌اند اطلاعی ندارند.

برخی آقایان از دستوراتی که خودشان در حوزه نان صادر کرده‌اند اطلاعی ندارند

به گزارش هشت‌دی حجت‌الاسلام محمد جواد باقری‌ارومی در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیرخم، ضمن بیان اهمیت و فضیلت این عید بزرگ به تشریح آیات مربوط به غدیر پرداخت.

وی با بیان‌اینکه بعد از انتصاب امیرالمؤمنین علی بن‌ ابی طالب (ع) به امامت و ولایت از جانب خدا توسط پیامبراکرم(ص) آیه معروف به اکمال دین نازل شد افزود: کامل شدن دین  به منزله یافتن شخصیت و دمیدن روح در کالبد یک جسم بی‌جان است و تمام کردن نعمت ها با نعمت امامت و ولایت و رضایت پروردگار از دین اسلام به شرط ولایت از مهم‌ترین پیام‌های این آیه شریفه است.

امام جمعه بندر آستارا تصریح‌کرد: عید غدیرخم بعد از مبعث پیامبر اکرم(ص) که موجب رهایی بشریت از جاهلیت و تاریکی‌ها ظلمت شد، مهم‌ترین حادثه تاریخ‌ساز و سبب تحکیم پایه‌های توحیدی دین اسلام است که رسالت پیامبر(ص) نیز با آن به غایت و نهایت رسیده است لذا باید به بهترین شکل گرامی داشته شود.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی حمله ناوآمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۱۳۶۷ و به شهادت رسیدن ۲۹۰ انسان بی‌گناه گفت: آمریکا جنایتکارترین حکومت علیه بشریت و مدعی‌ترین حکومت برای حقوق بشر است و در این روز باید ادعای دروغین حقوق بشر آمریکایی را افشا و آنان را رسوا کرد.

خطیب نماز جمعه بندر آستارا با تاکید بر اینکه تاریخ خود گواه و شاهد جنایات آمریکاست، ادامه داد: آمریکا در راس استکبار و قلدران دنیا قرار دارد و قوانین داخلی و رفتارهای حاکمان با شهروندان خود به خصوص رنگین پوستان تناقض حرف و عمل آنان را به خوبی آشکار می‌کند.

وی افزود: اقدامات ضدحقوق بشری آمریکا در جهان علیه کشورهای مظلوم و به خصوص علیه کشور عزیزمان ایران که حتی با تحریم غذا و دارو سعی در تحت فشار قرار دادن آنان دارد به خوبی شاهد این مدعاست.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با اشاره به اینکه اما امروز علی‌رغم همه این جنایت‌ها و دروغ‌ها، این آمریکاست که در افغانستان و عراق مفتضح و اخراج شده است، تصریح‌کرد: در بین کشورهای عرب منطقه جایگاه خود را از دست داده است و همسایگان جنوبی آمریکا که سال‌ها حیاط خلوت ایالات متحده بود سرشار از نفرت علیه آمریکا هستند و علی‌رغم همه کارشکنی‌ها امروز در برابر قدرت غنی‌سازی %۶۰ هسته ‌ای ما سر تعظیم فرود آورده و ان‌شاءالله به‌زودی با ذلت و خواری از سوریه هم اخراج می‌شود.

امام جمعه بندر آستارا ضمن تبریک روز ۱۴ تیرماه، روز شهرداری و دهیاری‌ها، از زحمات شهرداران پرتلاش آستارا و لوندویل و همچنین دهیاران زحمتکش روستاها تقدیر و تشکر کرد و از آنان خواست با تلاش و سرعت بیشتر به خدمت‌رسانی به مردم ادامه دهند که سعادت دین و دنیا در این است.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی در پایان سخنان خود از مشکلات فراوان در حوزه نان گلایه کرد و گفت: متأسفانه نظارت کافی در حوزه آرد و نان وجود ندارد و برخورد قاطعی با متخلفان صورت نمی‌گیرد و برخی آقایان از دستورات و مجوزاتی که خودشان در حوزه نان صادر کرده‌اند اطلاعی ندارند.

خطیب نماز جمعه بندر آستارا خاطرنشان‌کرد: چند نرخی بودن نان موجب فساد و پایین آمدن کیفیت نان می‌شود و برخی نانوایی‌ها مردم را مجبور به خرید نان کنجدی به قیمت بالاتر می‌کنند که این امر بر اساس تعالیم دینی و شرایط قانون بر خلاف اصل آیه تجارت و مصداق اکل مال به باطل است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه