رئیسی در آیین افتتاح آبرسانی به بم:

تنش آبی ۳ هزار روستا حل شده است

رئیس جمهور گفت: تنش آبی ۳ هزار روستا در کشور حل شده و تا آخر دولت باید مشکل آب بقیه روستاها هم رفع شود.

تنش آبی ۳ هزار روستا حل شده است

به گزارش هشت‌دی  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در آیین افتتاح آبرسانی به بم و بروات اظهار کرد: این اعیاد را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.آب، جلوه این اعیاد، جلوه عبودیت و بندگی است و درس این ایام درس بندگی برای همه انسان هاست.

رئیس جمهور افزود: یکی از عرصه‌های مهم برای اینکه انسان خدا را بندگی کند، برای خدا گره‌گشایی کردن از کار خلق خداست و رفع مشکلات مردم است.

رئیسی ادامه داد: امروز زمینه برای مسؤولان فراهم است تا با خدمت خودشان بتوانند خود را رشد دهند و امروز توجه به مشکلات مردم آن هم مردمی با این وصف که در عرصه‌های مختلف امتحان خود را به خوبی پس داده‌اند. با مال و جان خود و تقدیم فرزندان‌شان این وفاداری را ثابت کردند و شهید سلیمانی نمونه این انسان‌هاست که یاد و سیره آنها در همه نقاط زبانزد است.

رئیسی تصریح کرد: این تلاش خیلی مهم است که مسؤولان و مدیران بدانند همچنان که در جبهه بچه‌ها جهادی عمل می‌کردند و شب و روز نداشتند باید عقب ماندگی‌ها را جبران کرد. اگر روحیه جهادی نباشد عقب ماندگی‌ها جبران نمی‌شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در آب‌رسانی، برق‌رسانی و فاضلاب در این مناطق مشکلاتی داریم که می‌توانست در سال‌های قبل رفع شود، اما به هر دلیلی امروز باید کار جهادی کرد که تنش‌های آبی کاهش پیدا کند و کمبود تولید برق جبران شود و این کار در دولت آغاز شده است.

وی با ارج نهادن به همه کارهایی که مسوؤلان تاکنون کرده‌اند، گفت: اما باید این عقب ماندگی‌ها را جبران کرد.

آیت‌الله رئیسی یادآور شد: پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام در دستور کار ماست. باید به سامان برسد و مردم از نتایج آن بهره‌مند شوند و این در گرو کار جهادی است.

وی تأکید کرد: به مدیران می‌گویم نتیجه کار جهادی شما را امروز در بهره‌برداری از آب‌رسانی به بم و بروات و تصفیه‌خانه سیرجان و بهره‌برداری از ۱۵ طرح برق‌رسانی به جای‌جای استان می‌بینم.

رئیس جمهور تصریح کرد: وزیر جهادی و پرتلاش ما اعلام کرد که ۱۰ هزار روستا را برای رفع تنش، آبرسانی انجام دهیم و امروز ۳ هزار روستا تنش آبی‌شان حل شده است، تا آخر دولت باید بقیه روستاها هم مشکل آب رفع شود.

وی اضافه کرد: استان کرمان ۶۷۰ روستای دارای تنش آبی دارد که مشکل آبی ۱۷۰ روستا برطرف شده است و رمز آن کار جهادی است.

رئیسی ابراز داشت: ما معتقدیم روح مطهر حاج قاسم و امام بزرگوارمان و ارواح شهیدان بر ما ناظر است و از خدا می‌خواهیم ارواح آنها را از ما راضی کند.

وی گفت: در جبهه تولید برای همه مدیران، دست اندرکاران و فعالان عرصه تولید رفع مشکلات برق از وظایف جدی است که باید دنبال شود و کارهای بزرگ هم دولت را غافل نکرده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت در گرو این است که مشکل زیرساخت‌ها را رفع کنیم، افزود: اگر توسعه زیرساخت را داشته باشیم توسعه در سایر بخش‌ها را هم خواهیم داشت. اما اگر زیرساخت درست نباشد سایر حوزه‌ها هم به مشکل برمی‌خورند.

رئیسی عنوان داشت: آبرسانی به بم و بروات و بهره‌مندی مردم عزیز از آب گوارا برای ما هم گواراست که آنها از آب گوارا بهره‌مند شوند.

وی بیان داشت: کاری که به‌صورت شبانه‌رویز در گرمای بم برای پروژه آبرسانی به بم و بروات انجام شده ، قابل تقدیر است. و بخش‌های دیگر پروژه آبرسانی در شرق استان کرمان ادامه می‌یابد و پروژه تکمیل می شود.
وی توضیح داد: همه مهندسان پروژه آبرسانی به شرق استان کرمان ایرانی هستند و کار قابل توجه و قابل تقدیری است.

رئیسی از نقش شرکت‌های فعال در منطقه سخن به میان آورد و افزود: شرکت‌هایی که کار اقتصادی در منطقه انجام می‌دهند، کارشان ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: فرآوری معادن به اندازه ظرفیت معادن استان نیست و باید مورد توجه باشد که همچنان که رهبری فرمودند با خام‌فروشی مخالفیم و باید ارزش افزوده اشتغال و تولید ایجاد کنیم و زمینه این امر در استان کرمان وجود دارد.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرکت‌های فعال اقتصادی در منطقه مانند گل‌گهر و مس وارد میدان شوند و برای رفع مشکلات فاضلاب منطقه مانند کاری که در سیرجان انجام شد، کار انجام دهند.

وی بیان کرد: کار پیشران‌های اقتصادی باید در کشور دنبال شود و به نتیجه برسد، کشورهایی داریم که جزو شرکت‌های بزرگ وتولید و اقتصادی محسوب می‌شوند و باید پیشران رفع مشکلات کشور در سرمایه‌گذاری باشند و مسوولیت اجتماعی انجام دهند و مشکلات را برطرف کنند.

رئیسی گفت: همگرایی و همراهی برای رفع مشکلات آب و فاضلاب با شرکت‌های پیشران رفع شود و از این شرکت‌ها برای تلاش‌هایی که داشتند تشکر می‌کنم.

وی ابراز کرد: بعضی کارها اگر به صورت عادی انجام می‌شد شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های امروز نبودیم و در این یک سال به اندازه چند سال کار شده و اگر کار همین‌طور پیش برود در بعضی از شهرها شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی خواهیم بود.

وی خطاب به فعالان در حوزه آبرسانی و برق‌رسانی در استان کرمان تصریح کرد: باید این کار جهادی ادامه پیدا کند و وقتی که عشایر به‌عنوان تولیدکننده و به فرموده امام راحل «ذخایر کشور» هستند .

امروز کار برق رسانی به چادرهای عشایر با برق‌رسانی از نوع خورشیدی انجام می‌شود که کار بسیار خوبی است و این کار انسان را خوشحال می‌کند که دسترسی روستاها و مناطق عشایرنشین به آب و برق صورت گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: در مسیر با آقای علیدادی‌سلیمانی امام جمعه درباره حالات حاج قاسم صحبت می‌کردیم، او از مشکلات پیش رو می‌گفت اما هیچ گاه در سخنرانی و اظهار نظر نمی‌بینید که فلان مشکل هست و نمی‌توان آن را حل کنم، این‌طور نبود که همه راه‌ها برای حاج قاسم هموار باشد. او رفت و راه را هموار کرد و مشکلات را برطرف کرد و هنر او همین بود. اینکه کسی بتوند فراز و فرود را با دیپلماسی، با میدان و میدان را به دیپلماسی گره بزند و یک میدان‌دار و یک دیپلمات برجسته باشد کار هر کسی نیست.

وی اظها داشت: پیامی که از حاج قاسم و شهدا می‌گیریم این است که کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و پیماکناران بدانند مردم استان کرمان، استان کریمان و استان جانبازان و ایثارگران نباید این مشکلات را داشته باشند دولت با تمام ظرفیت پای کار است تا پروژه‌های نیمه‌تمام را به سامان برساند و کاری هم ندارد که دیگران چه خواهند گفت. فقط برای ما مهم است که مردم در رفاه و آرامش و آسایش باشند.

رئیسی ابراز داشت: گر مردم بم، بروات و کرمان و سیرجان و جای‌جای استان کرمان احساس آرامش کردند این برای ما خوب است.وقتی مردم با وحدت در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کنند و ولایتمدار هستند، خداوند هم برکاتش را نازل می‌کند.

وی گفت: من به این مناطق می‌آیم تا این پروژه‌ها زودتر به سامان برسد و به کارهای نیمه‌تمام زودتر به سامان برسند زیرا نباید کارها در این کشور فرسایشی شود و از این دولت به آن دولت از این مجلس به آن مجلس و از این سال به آن سال ادامه یابد.

رئیسی افزود: زیرساخت‌ها توسعه را به دنبال دارد و بم در حوزه کشاورزی و خرما زبانزد است و حتما این زمینه خوبی برای این است که کشاورزی در استان رونق پیدا کند و ترانزیت و گردشگری در استان رونق پیدا کند و مشکلات مردم کاهش یابد.

وی در ادامه گفت: از عزیزان پاسدار و بسیجی تشکر می‌کنم. آبرسانی به روستاها از کارهای نیروهای جهادی است که از آنها تقدیر می‌کنم.

رئیسی در پایان تصریح کرد: از مردم استان عذرخواهی کردم که نمی‌توانم به همه مناطق بروم و ما آماده‌ایم به پروژه‌ها سر بزنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه