نماینده ادوار مجلس در گفتگو با هشت‌دی مطرح کرد:

بهترین روش برای تبیین تناقض غرب کرسی‌های آزاداندیشی است

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما نباید همیشه خوراک تهیه کنیم تا دیگران از آن استفاده کنند، گفت: بهترین روش برای تبیین عملکرد غرب درخصوص حقوق بشر این است که مناظره یا کرسی‌های آزاداندیشی درنظرگرفته شود تا افراد خودشان به نتیجه برسند و متوجه تناقض‌گویی‌های غرب شوند.

بهترین روش برای تبیین تناقض غرب کرسی‌های آزاداندیشی است

هاجر تحریری نیک‌صفت در گفتگو با خبرنگار هشت‌دی با اشاره به اینکه ما در دنیای امروز الزاماً با اینکه مردم نمی‌دانند مواجه نیستیم و اینکه بخواهیم برایشان تناقضی را شفاف نماییم لزومی ندارد زیرا در اکثر اوقات مردم می‌دانند، اظهار کرد: در دنیای امروز با توجه به پیشرفت‌هایی که در عرصه تکنولوژی صورت گرفته است تقریباً همه مردم می‌توانند با کمترین وسیله از اطلاعاتی که در دنیا وجود دارد مطلع شوند که بر این اساس بسیاری از حقایق بر افراد پوشیده نیست.

وی در ادامه افزود: آنچه که باید بیشتر بدان توجه شود آن است که خود افراد باید بخواهند چیزی را بپذیرند. در حال حاضر خیلی از افراد می‌دانند که غرب با تمام تناقض‌گویی‌هایش مشخص است که مدافع حقوق بشر نیست و هر جایی که منافع وی حکم می‌کند به دنبال تبیین حقوق بشر است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه هر شخصی فلسفه زندگی برای خود دارد و طبق این فلسفه است که سبک زندگی وی شکل می‌گیرد، تصریح کرد: برخی از سبک‌های زندگی فرد شبیه سبک‌های غربی است که اگر بخواهد با آن تفکر و مشی مخالفت داشته باشند در واقع مشی و تفکر خود را زیر سوال می‌برند. به گونه‌ای که گاهی اوقات افراد اگر جزئی از آن تفکر را پذیرفتند و آن را به‌عنوان سبک زندگی خود انتخاب کرده باشند، از کلیات آن هم حمایت می‌کنند یا اینکه خود را به تغافل می‌زنند چون غیرممکن است در حال حاضر با این حجم از اطلاعاتی که در دنیای مجازی و واقعی رد و بدل می‌شود کسی از این مسئله مطلع نباشد که بیشترین سلاح‌های هسته‌ای را غرب دارد یا اینکه به کشورهایی که در کارهای صلح‌آمیز دخالت دارند برچسب تروریستی می‌زند و در مقابل برای رسیدن به اهداف خود در استفاده از سلاح‌های شیمیایی ورود می‌کند.

افراد منصف دید واقع‌بینانه‌‌ای داشته باشند

تحریری نیک‌صفت افراد را دو دسته‌ عنوان کرد و گفت: یک دسته به علت سبک زندگی که دارند در این تفکر غرق شدند و دسته دیگر آدم‌های منصفی هستند که باید بیشتر نسبت به این مسئله توجه داشته باشند که وقتی غربی‌ها را مدافع حقوق‌ خود می‌دانند همان غربی‌ها وقتی پای حقوق و منافع‌شان در میان باشد، برای هیچ کسی ارزشی قائل نیستند و درست است لفظ نفع مشترک است اما استفاده از آن کاملاً برای غربی‌ها متفاوت است. بنا به فرمایش استاد مطهری غربی‌ها از لفظ کشتن استفاده نمی‌کنند و با شعارهایی همچون حقوق بشر، آزادی، حقوق زنان و امثالهم وارد می‌شوند اما جنایتی که انجام می‌دهند از حجاج که صراحتاً اعلام می‌کرد شیعه را می‌کشد، هم بیشتر است بر این اساس افراد منصف باید دید واقع‌بینانه‌‌ای پیدا کنند.

امروز برخی از جوانان اِلینه و از خودبیگانه شدند

وی ادامه داد: متاسفانه امروز برخی از جوانان ما اِلینه و از خود بیگانه شده‌اند یعنی به‌جهت برخی از دلخوری‌هایی که ممکن است داشته باشند، مواردی که درست بوده و اما بدان نرسیدند یا اینکه برخی از رفتارهای غیراخلاقی از مدعیان اخلاق دیدند و بیزار شدند، به همین جهت فکر می‌کنند بریدن از این طرف یعنی الزاماً دفاع و طرفداری از آن طرفی که مدعی حتی به دروغ در مورد آزادی و حقوق بشر است.

نماینده مردم رشت در مجلس هفتم با اشاره به اینکه اگر این استدلال را داشته باشیم که با آمریکا و غرب بودن باعث پیشرفت ایران می‌شود، جوانان حامی کشورهای غربی یک نمونه از ورود آمریکا به منطقه‌ای که باعث پیشرفت آن شد را مثال بزنند و بیان کنند که مردم آن منطقه از ورود آمریکا راضی بودند و منطقه آنها پیشرفت کرد یا خیر، یادآور شد: حتی هم‌پیمانان آمریکا نیز از این هم‌فکر و همراه خود ناراضی هستند که نمونه اخیر و بارز آن کشور آلمان است و این مطلب بیانگر این است که کشورهای غربی به خود هم رحم نمی‌کنند چه برسد به جاهایی که در آن منافعی دارند.

تحریری نیک‌صفت توضیح داد: طبق موارد مذکور دو وظیفه بر عهده ماست؛ در ابتدا باید این تناقض‌گویی غرب را برای افرادی که منصف هستند و سوگیری ندارند صریح و شفاف تبیین کنیم البته در خصوص افرادی که همه‌چیز را می‌دانند اما نمی‌خواهند بشنوند نمی‌توان کاری انجام داد بلکه آنها باید خودشان تجدید نظری در سبک زندگی خود داشته باشد.

بهترین روش برای تبیین تناقض غرب کرسی‌های آزاداندیشی است

وی ضمن بیان اینکه ما نباید همیشه خوراک تهیه کنیم تا دیگران از آن استفاده کنند، در خصوص شفاف شدن تناقض غرب برای افراد منصف گفت: به نظر بنده بهترین روش برای تبیین تناقض غرب این است که باید از یک عده افرادی به نمایندگی از اشخاصی که تناقض‌ها را نمی‌بینند و معتقدند که غربی‌ها در فکر بشر و تمدن هستند، برای گفتگو و بحث آزاد دعوت شود که متاسفانه در همه دانشگاه‌ها این کرسی وجود ندارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص کرسی‌های آزاداندیشی، گفت: بهترین حالت فقط استفاده از رسانه به صورت یک طرفه نیست. کسی که تفکرمان را قبول نداشته باشد به سراغ محافل یا فضای مجازی که در آن مطالبی بیان یا منتشر می‌شود ورود پیدا نمی‌کند که بر این اساس باید برای این افراد مناظره یا کرسی‌های آزاداندیشی درنظر گرفته شود تا افراد خودشان به نتیجه برسند و متوجه تناقض‌گویی‌های غرب شوند، زیرا به هیچ عنوان بحث تفکر و عقیده را نمی‌توان به کسی القا کرد.

برگزاری مناظره‌های سیاسی، علمی، فرهنگی و اجتماعی در رسانه ملی

تحریری نیک‌صفت با بیان اینکه تنها از طریق معرفی کتاب، سخنرانی، انتشار پیام و غیره نمی‌توانیم نتیجه مناسبی را در رابطه با شفاف‌سازی تناقض‌گویی غرب میان افراد به‌دست آوریم، عنوان کرد: می‌توان مناظره‌های سیاسی، علمی، فرهنگی و اجتماعی را در فضای بزرگتری مانند رسانه ملی به صورت غیرزنده برگزار کرد، در این صورت اگر فرد وجدان آگاهی داشته باشد با شنیدن صحبت‌های دو طرف مناظره، کلام منطقی را می‌پذیرد. لذا بهترین راه برای افرادی که مقاومت بیشتری در پذیرش واقعیات دارند روش مناظره است همان‌گونه که خداوند متعال در آیه ١٨ سوره زمر می‌فرماید: «فَبَشِّرْ عبادِ الّذینَ یستَمِعوُنَ الْقَولَ فَیتَّبعونَ اَحْسَنَهُ اُولئک الّذین هَداهُمُ اللّهُ و اُولئِکَ هُم اُولوا الألباب پس بندگانم را بشارت ده، همان کسانی که سخنان را می‌شنوند و از نیکوترین آنها پیروی می‌کنند. اینانند که خداوند هدایتشان کرده و اینانند که خردمندانند» و همچنین در آیه ۶۴ سوره نمل می‌فرماید «أَإِلَهٌ مَّعَ اللَّهِ قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَکُمْ إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ» آیا معبودى با خداست بگو اگر راست مى‏‌گویید برهان خویش را بیاورید.

این استاد دانشگاه اذعان کرد: به عبارت دیگر اگر برای افراد احترام قائل شویم و به آنها اجازه صحبت دهیم خیلی از فشارهای روحی و روانی آنها در اثر این صحبت‌ها تخلیه می‌شود و بدین ترتیب خیلی از مقاومت‌های بی‌مورد که نشان از لجاجت فرد می‌باشد کاهش پیدا می‌کند که در قرآن نیز به ما سفارش شده است که در ابتدا با حکمت در مرحله بعد با موعظه حسنه و در مرحله آخر با جدال احسن با افراد مغرض برخورد کرد.

جمهوری اسلامی ایران از مواضع خود کوتاه نمی‌آید و پیگیر حقوق خود است

وی ضمن بیان اینکه در دنیا مجامعی وجود دارد که بابت حقوق از دست‌رفته و ظلم‌هایی که می‌شود می‌توان به آنجا شکایت کرد و جمهوری اسلامی ایران نیز از آنها استفاده کرده است اما طبق فرمایش مقام معظم رهبری «با دستمال آلوده نمی‌توان شیشه کثیف را پاک کرد»، گفت: اکثر افرادی که مسئولین مجامعی هستند که می‌خواهند به حقوق مردم رسیدگی کنند، خریداری شده‌اند و منافع‌شان در دست غربی‌ها است.

تحریری نیک‌صفت با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران برای احقاق حق خود در تمام مکان‌هایی که باید حضور داشته باشد شکایت خود را اعلام کرده است اما متاسفانه قاضی رسیدگی‌کننده این دستگاه سوگیری دارد و منافع‌اش به وی این اجازه را نمی‌دهد که قضاوت عادلانه‌ای داشته باشد، خاطرنشان کرد: طبق رویه‌ای که این قضات پیش گرفته‌اند، ایران و بسیاری از کشورهایی که به آنها ظلم شده است همچنان مظلوم واقع شده‌اند لذا این مسئله در طول تاریخ هم روئیت شده است که قاضی تا زمانی که عادل و بی‌طرف نباشد مسلماً رسیدن به حق امکان نخواهد داشت اما این رفتار نادرست مجامع مانع از این امر نمی‌شود که برای رسیدن به حق خود از تلاش دست برداریم، لذا با این مسئولین فعلی که امید چندانی به آنها نیست باز هم جمهوری اسلامی ایران از مواضع خود کوتاه نمی‌آید و پیگیر حقوق خود است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه