لیگ ملت‌های والیبال

شکست حسرت‌انگیز ایران مقابل هلند

تیم ملی ایران در هشتمین دیدار از فصل ۲۰۲۳ لیگ ملت‌های والیبال مقابل هلند شکست خورد.

شکست حسرت‌انگیز ایران مقابل هلند

به گزارش هشت‌دی تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود از هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۳، عصر امروز (شنبه) در هلند به مصاف تیم میزبان رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ تن به شکست داد.

سید محمد موسوی، محمد ولی‌زاده، امیرحسین اسفندیار، پوریا حسین‌خانزاده، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو)، انتخاب‌های نخست بهروز عطایی برای شروع بازی با هلند بودند. تیم ایران پس از شکست ۳ بر صفر روز گذشته مقابل آمریکا، امروز باید مقابل هلندی قرار می‌گرفت که از میزبانی خود به دنبال پیروزی و ۳ امتیاز تیم خسته و بی‌روحیه ایران بود. شاگردان عطایی اما چهره متفاوتی از این را به نمایش گذاشتند. بازیکنان ایران با سرویس و دفاع روی تور موثر از همان ابتدا، اختلاف امتیاز معنی‌داری با حریف اروپایی ایجاد کردند و در نهایت ۲۵ بر ۱۶ برنده شدند.

ست دوم برای ایران به راحتی ست اول نبود و مدافعان هلندی، مهاجمان ایران با سرویس‌های خوبی که می‌زدند،‌ شناسایی و کنترل کردند. اختلاف امتیازی که هلندی‌ها در این ست ایجاد کردند، آشفتگی تیم ایران و حتی مشاجره لفظی سید محمد موسوی با بازیکنان حریف را به دنبال داشت. خانزاده و اسفندیار هم جای خود را به شریفی و همایون‌فرمنش دادند تا شاید گره از کار تیم ایران باز شود اما هلند با تقویت دفاع روی تور خود ۲۵ بر ۱۶ برنده شد.

ست سوم برای تیم ایران، بسیار پرنوسان بود و در حالی که در مقطعی، امتیازات ایران، ۲ برابر حریف اروپایی بود اما به یک‌باره هر چه رشته بودند، پنبه شد و پوئن‌‌ها یکی پس از دیگری از دست رفت و دو تیم ۱۹ بر ۱۹ مساوی شدند. هلندی‌ها به خوبی دست وادی را خوانده و مهاجم هدف را شناسایی می‌کردند. ورق بازی در امتیازهای پایانی با حملات و دفاع‌های موثر بازیکنان ایران و حمایت تماشاگران حاضر در سالن برگشت و شاگردان عطایی ۲۵ بر ۲۱ پیروز این شدند.

ست چهارم با سرویس‌های سهمگین نیمیر عبدالعزیز به دست امیرحسین اسفندیار آغاز شد که امتیازات متعددی را برای این تیم به دنبال داشت. شاگردان عطایی در این ست ایرادهای تکنیکی هم داشتند به طوری که او در وقت‌های استراحت خود، نحوه دریافت و زمان پرش برای دفاع را به ملی‌پوشان یادآوری می‌کرد. روحیه و سطح توانایی بازیکنان ایران در این ست،‌ کاملا متفاوت با ست قبل بود و به نظر می‌رسید، تیم دیگری به نام ایران در حال بازی کردن است. نتیحه این ست ۲۵ بر ۱۷ به سود هلند به ثبت رسید. آمار بازی در پایان ست چهارم به سمت نارنجی‌پوشان سنگینی می‌کرد.

بازی در ست پنجم، پایاپای پیگیری شد. توصیه عطایی به پاسور تیمدر حالی که تیمش ۷ بر ۵ عقب بود، استفاده از نقشه‌های متنوع در خط حمله و غافلگیر کردن دفاع حریف بود. توصیه‌های سرمربی اما تغییری در روند بازی و پیشتازی هلند ایجاد نکرد. هلند در این ست هم ۱۵ بر ۱۰ و در نهایت ۳ بر ۲ برنده شد.

تیم ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها و در صورت حل مشکل ویزا در آمریکا به مصاف تیم‌های ملی فرانسه، بلغارستان، آرژانتین و کوبا خواهد رفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه