پوتین: شاهد خیانت داخلی در کشور هستیم

ولادیمیر پوتین در اولین واکنش علنی به تنش‌ها بین نیروهای گروه «واگنر» و ارتش روسیه اعلام کرد که این کشور با «خیانت» داخلی مواجه شده است.

پوتین: شاهد خیانت داخلی در کشور هستیم

به گزارش هشت‌دی  ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در نطق تلویزیونی به تحولات اخیر و تنش‌ها بین نیروهای گروه واگنر و ارتش روسیه واکنش نشان داد.

پوتین در ابتدای سخرانی خود گفت: ما با یک شورش مسلحانه روبرو هستیم و کسانی وجود دارند که فریب خورده‌اند تا به این شورش بپیوندند.

وی گفت: روسیه سخت برای آینده خود می‌جنگد و این مستلزم مهار کردن هر چیزی است که ما را ضعیف می‌کند. آنچه امروز با آن روبرو هستیم خیانت داخلی است. ما در روسیه به اتحاد همه نیروهایمان نیاز داریم.

وی همچنین گفت: چیزی که اکنون شاهد آن هستیم یک خنجر از پشت است و آن‌ها (واگنر) باید مجازات را تحمل کنند. پاسخ ما به این شورش مسلحانه سخت خواهد بود.

رئیس جمهور روسیه افزود: رژیم ضد تروریستی را در مسکو و تعدادی از استان‌ها اعلام کردیم و اقداماتی برای بازگرداندن ثبات در روستوف انجام خواهد شد. ما برای حق باقی ماندن روسیه کشوری با سابقه طولانی مبارزه می‌کنیم. هر کسی که شورش را سازماندهی می‌کند، در تلاش است کشور را به سمت تسلیم و جنگ داخلی سوق دهد.

وی در ادامه گفت: منافع شخصی به خیانت به کشور منجر شد و ما از کشور و شهروندان خود دفاع خواهیم کرد. هرگونه ناآرامی داخلی تهدیدی مرگبار برای دولت و سیلی برای مردم روسیه است.

پوتین گفت: ما اقداماتی را برای بازگرداندن ثبات در روستوف انجام داده‌ایم و وضعیت هنوز در آنجا دشوار است.

پوتین خاطرنشان کرد که به عنوان رئیس جمهور روسیه، هر کاری که لازم باشد برای دفاع از استقلال روسیه و حفاظت از شهروندان انجام خواهد داد.

وی گفت: کسانی که شورش مسلحانه را سازماندهی کردند و علیه دوستان خود که در جنگ هستند، سلاح به دست گرفتند به روسیه خیانت کردند و مسئول آن خواهند بود.

وی خطاب به اعضای گروه واگنر گفت: من از کسانی که این جنایت را سازماندهی کردند می‌خواهم استدلال کنند و تنها گزینه را انتخاب کنند؛ یعنی بازگشت به خانه و توقف این اقدامات.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه