وزیر خارجه اسبق آمریکا:

درگیری نظامی میان چین و آمریکا محتمل است

وزیر خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه‌ای با بلومبرگ درباره مسائل مختلف اعم از تنش‌های چین و آمریکا، آینده آلمان و جنگ اوکراین اظهارنظر کرد.

درگیری نظامی میان چین و آمریکا محتمل است

به گزارش هشت‌دی هنری کیسینجر، وزیر خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت که وقوع درگیری نظامی میان چین و آمریکا را محتمل می‌داند.

کیسینجر تصریح کرد: «با توجه به مسیری که در حال حاضر روابط طی می‌کند فکر می‌کنم وقوع نوعی درگیری نظامی [بین دو کشور چین و آمریکا] محتمل است.»

وی تأکید کرد: خط سیر فعلی روابط میان کشورها بایستی تغییر پیدا کند. کیسینجر گفت با توجه به اینکه گفت‌وگوهایی که او پیشنهاد داده میان چین و آمریکا رخ نداده هنوز درباره پیامدهای تنش‌های موجود میان این دو کشور مطمئن نیست.

وزیر خارجه اسبق آمریکا با وجود این تأکید کرد چیزی که از ان اطمینان دارد این است که جنگ میان دو ابرقدرت پیروز نخواهد داشت. وی گفت: «در چنین جنگی تنها در صورت تحمیل هزینه‌هایی که هیچ تناسبی ندارند می‌توان پیروز شد.»

این استراتژیست کهنه‌کار آمریکایی در بخش دیگری از مصاحبه‌اش با بلومبرگ مدعی شد که چنانچه جنگ در اوکراین موجب شود که روسیه عملیات نظامی‌اش را به پایان برساند و با اروپا وارد مذاکرات صلح شود ماندن ولادیمیر پوتین در قدرت به عنوان رئیس‌جمهور روسیه ناممکن خواهد بود.

کیسینجر گفت: از روسیه خواسته این را بپذیرد که روابط مسکو با اروپا بایستی مبتنی بر توافقات باشد. او گفت: «من فکر می‌کنم این جنگ در صورتی که به طرز مناسب به اتمام برسد دستیابی به این هدف را ممکن خواهد کرد.»

وزیر خارجه اسبق آمریکا همچنین تصریح کرد: تمرکز سیاسی اروپا در حال حرکت به سمت آلمان است. وی تصریح کرد: «ما در حال حاضر در مقطعی قرار داریم که بایستی ساختار جدیدی از اروپا بر مبنای واقعیت ایجاد شود.»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه