مدیرکل دامپزشکی گیلان خبر داد:

سم‌پاشی بیش از ۴۳ هزار رأس دام علیه بیماری تب کریمه – کنگو

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت، بیش از ۴۳ هزار و ۵۰۰ رأس دام سبک برای پیشگیری از ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو سم‌پاشی شدند.

سم‌پاشی بیش از ۴۳ هزار رأس دام علیه بیماری تب کریمه – کنگو

به گزارش هشت‌دی هادی بابایی در حمع خبرنگاران با بیان اینکه در راستای اجرای تقویم عملیاتی از پیش تعیین شده نیز، افزون بر ۱۲۹ هزار متر مربع از جایگاه‌های دام با سمپاسی، از انگل‌های خارجی پاکسازی شدند گفت: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت، بیش از ۴۳ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک برای پیشگیری از ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو سمپاشی شدند.

وی افزود: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و اداره بهداشت و درمان گیلان هم، تاکنون ۸۰۰ نفر از دامداران، روستاییان، قصابان، چوبداران، سلاخان و کارکنان مرتبط با دام زنده و کشتارگاه، از آموزش‌های ترویجی کارشناسان اداره کل دامپزشکی استفاده کردند تا با علایم این بیماری، راه‌های انتقال به انسان و همچنین روش‌های پیشگیری از ابتلاء به تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو آشنا شوند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان به لزوم رعایت توصیه‌های بهداشتی در مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اشاره کرد و اظهار داشت: کشتار دام حتما باید تحت نظارت دامپزشکی و در محل کشتارگاه‌های مجاز صورت گیرد.

بابایی از عموم مردم به ویژه گردشگران نیز خواست تا قبل از عزیمت به اماکن اقامتی و تفریحی، گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر بخرند و از خرید گوشت گرم از مراکز غیرمجاز خودداری کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه