کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با هشت‌دی:

جمهوری اسلامی قدرت‌های جهانی را دچار چالش جدی کرده است

کارشناس مسائل سیاسی، گفت: برخی از تریبون‌ها به دنبال ایجاد یأس و نااُمیدی در بین لایه‌های اجتماع هستند این در حالی است که امروزه جمهوری‌ اسلامی به عنوان یک جایگاه تعیین‌کننده، قدرت‌های جهانی را دچار چالش جدی کرده است.

جمهوری اسلامی قدرت‌های جهانی را دچار چالش جدی کرده است

روح‌الله پور‌اسماعیلی در گفتگو با هشت‌دی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر‌ معظم‌ انقلاب، اظهار کرد: بیانات رهبری همچون نقشه‌ راه و الگو برای مردم و مسئولان در جهت پیشبرد و دستیابی به آرمان‌های انقلاب است.

وی افزود: رهبر انقلاب، امام‌خمینی (ره) را به عنوان یک شخصیت در راستای احیای اسلام و تحول در سه بستر داخلی، منطقه‌ای و جهانی مطرح کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: امام خمینی(ره) سبب‌ساز تحول در ملت ایران شد همان مردمی که سالیان طولانی زیر بار ستم استکبار بود و ‌علاوه بر تاراج‌رفتن اموال، عزتشان به عنوان تامین‌کننده منافع جهانی زیر سوال می‌رفت.

پور‌اسماعیلی به تحول در بستر جهانی و آگاهی‌بخشی به مردم توسط رهبر‌ کبیر‌ انقلاب اشاره و عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد انقلاب‌ اسلامی، همین حرکت امام در راستای آگاهی‌بخشی به اقشار جامعه بود که اوج آن به پیروزی‌‌ انقلاب منجر شد.

وی با اشاره به اهمیت ملت‌های مسلمان به‌ویژه فلسطین نزد بنیانگذار انقلاب اسلامی، گفت: امام ملت‌هایی را که توسط قدرت‌های استکباری و رژیم‌ صهیونیستی از معرض دید جهان خارج شده بود به عنوان یک مسئله مهم مطرح کرد به گونه‌ای که تاکنون نیز اهمیت آن را تحت عنوان روز جهانی قدس و جنبش‌هایی که علیه جنایت‌های استکبار صورت می‌گیرد، شاهد هستیم.

پوراسماعیلی با اشاره به آثار و پیامدهای آگاهی‌بخشی به مردم توسط امام‌ خمینی(ره) بیان کرد: ملت‌های مسلمان تحت‌ سلطه به‌وسیله آگاهی‌بخشی امام و الهام گرفتن از مبانی انقلاب در برابر نقشه‌های استکبار همچون سد محکمی در برابر توطئه‌های دشمنان واکنش نشان می‌دهند که روز به روز شاهد افزایش این جنبش‌ها در بین ملت‌های مسلمان هستیم.

وی به اهمیت جایگاه اقدام امام‌ خمینی(ره) در سطح جهانی اشاره کرد و گفت:
این تحول، هندسه قدرت در بلوک شرق و غرب را دچار چالش کرد لذا در امتداد این حرکت، امروزه جمهوری‌ اسلامی به عنوان یک جایگاه تعیین‌کننده، قدرت‌های جهانی را دچار چالش جدی کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دو اصل «ایمان و امید» به عنوان چکیده بیانات اخیر رهبری، تصریح کرد: در مقوله ایمان، امام به همگان ثابت کرد که رسیدن به اهداف جز با اتکاء و ایمان به خداوند محقق نخواهد شد و امید به عنوان شاکله و مؤلفه اصلی در مسیر پیشرفت محسوب می‌شود.

وی افزود: این دو اصل از طریق خودباوری محقق خواهد شد، مردم باید به این باور برسند که با اتکای به توان داخلی کشور و درک فعل «ما می‌توانیم» به موفقیت خواهیم رسید لذا پیشرفت‌های امروز نظام‌ جمهوری‌ اسلامی مؤید این مسئله است که در طول این چهار دهه با وجود تمامی توطئه‌ها در ابعاد داخلی و خارجی ایستادگی کردند.

برخی از تریبون‌ها به دنبال ایجاد یأس و نااُمیدی در بین لایه‌های اجتماع هستند

پور‌اسماعیلی اظهار کرد: برخی از تریبون‌ها و چهره‌های داخلی با همراهی استکبار به دنبال ایجاد یأس و نااُمیدی در بین لایه‌های اجتماع هستند که برای نفی استقلال کشور، نسخه سازش را برای این ملت تجویز می‌کنند این در حالی است که امام‌ خمینی(ره) به شدت در مقابل این تفکر ایستاد و هرکه امروز با چنین دیدگاهی همراه شود در واقع نقطه مقابل رهبری قرار دارد.

وی به جایگاه مسئولین در راستای خدمت‌رسانی به ملت اشاره و عنوان کرد: تدبیر و برنامه‌ریزی مسئولان باید به‌گونه‌ای باشد که این مؤلفه‌های قدرت مشهود باشد لذا تمامی مسئولین در هر جایگاهی باید نسبت به کمک‌رسانی به آحاد جامعه به‌خصوص محرومین و مستضعفان که صاحبان اصلی این نظام و انقلاب هستند اهتمام ویژه داشته باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به لزوم عمل به منویات امامیّن انقلاب، تصریح کرد: در مسیر اهداف انقلاب‌ اسلامی همگی مکلف هستیم، لذا برای خدا قیام کنید همان طور که مسیر انقلاب در راستای فطرت و خدامحوری است و برای دستیابی به آرمان‌ها و ارزش‌های اصیل انقلاب باید هرکس به فراخور شرایط احساس‌ مسئولیت داشته باشد.

پور‌اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است نسبت به تبیین شخصیت رهبر‌ کبیر‌ انقلاب به ویژه برای نسل جوان اهتمام ویژه شود و شخصیت واقعی امام را فارغ از دخیل کردن سلایق خودمان به همگان معرفی کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه