استاندار گیلان خبر داد:

پوشش ۱۰۰ درصدی صید و صیادی گیلان توسط تعاونی‌ها

استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش تعاونی‌های عمران توسعه جزو سه استان برتر کشور هستیم، گفت: در گیلان ۱۰۰ درصد بخش صید و صیادی توسط شرکت تعاونی‌های پره‌های صیادی انجام می‌شود

پوشش ۱۰۰ درصدی صید و صیادی گیلان توسط تعاونی‌ها

به گزارش هشت‌دی اسدالله عباسی بعد از ظهر شنبه در نشست هم اندیشی اتاق‌های تعاون کشور در رشت، اظهار کرد: گیلان در بخش تعاونی‌های عمران توسعه جزو سه استان برتر کشور است و در این حوزه کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی از تنظیم سند تعاونی‌های عمران توسعه در ۱۳ شهرستان گیلان خبر داد و افزود: یکی از مهمترین مولفه‌ها در مردمی کردن و مشارکت مردم در اقتصاد به عنوان اقدام راهبردی دولت توجه به ظرفیت‌های تعاونی‌ها است.

استاندار گیلان با بیان اینکه تعاونی‌ها ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال زایی خوبی دارند، گفت: تقویت ظرفیت اتاق تعاون باید مورد توجه قرار گیرد تا تعاونی‌ها در بخش‌ها و قالب‌های مختلف با ایجاد شبکه‌ها و اتحادیه‌ها قدرت گیرند.

عباسی با بیان تاکید بر اینکه تولید کننده‌ها و اصناف در تشکیل تعاونی‌ها اثرگذارترین باشند، اضافه کرد: گیلان قطب کشاورزی کشور بوده و توانسته ۱۰ زنجیره ارزش راهبردی ایجاد کند که برخی از این زنجیره‌ها در بخش فرآورده‌های لبنی، مرغداری‌ها، آبزی پروری و پرورش ماهیان خاویاری، مرکبات و برنج بوده است.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در بخش صنعت در حال انجام و زیرساخت‌هایی برای تولیدات صادرات محور ایجاد شده است، افزود: باید کارها در قالب تعاونی‌ها به مردم سپرده شود و پس از تشکیل این مجموعه‌ها، آنها را به حال خود رها نکرده و حمایت‌شان کنیم.

استاندار گیلان با انتقاد از بلاتکلیفی و رهاشدگی تعاونی‌ها در سنوات گذشته، بیان کرد: دولت سیزدهم برای فعال سازی تعاونی‌ها و نظارت بر عملکرد آنها گام‌های مثبتی را برداشته است.

عباسی با بیان اینکه در گیلان ۱۰۰ درصد بخش صید و صیادی در دریا توسط شرکت تعاونی‌های پره‌های صیادی انجام می‌شود، گفت: بیش از ۴ هزار صیاد در قالب این تعاونی‌ها به کار اشتغال دارند که ظرفیت بسیار خوبی در این حوزه است.

وی با تاکید بر اینکه در نهضت ملی مسکن باید نقش تعاونی‌ها برجسته‌تر شود، افزود: تعاونی‌های مصرف فعالیت خوبی دارند اما باید تعاونی تولید هم فعال شوند و اتاق تعاون باید ظرفیت‌ها و دستاوردها و فرآورده‌های گیلان را برجسته کند.‌

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه