وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

امضای توافقنامه ساخت راه آهن رشت – آستارا در هفته آینده

وزیر راه و شهرسازی، گفت: با اتمام بخشی از مذاکرات خارجی، توافقنامه ساخت راه آهن رشت – آستارا تا هفته آینده امضا و عملیات ساخت این مسیر ریلی آغاز خواهد شد.

امضای توافقنامه ساخت راه آهن رشت – آستارا در هفته آینده

به گزارش هشت‌دی پیشرفت هم‌زمان مذاکرات فنی و مالی با روسیه برای ساخت راه آهن رشت – آستارا در سال جدید، تحقق وعده احداث یکی از مهم‌ترین پروژه‌های موثر شبکه ریلی که تکمیل کننده کریدور شمال – جنوب و ادامه دهنده راه‌آهن قزوین – رشت است، را پررنگ‌تر کرده است.

در همین رابطه مهرداد بذرپاش در حاشیه همایش سواحل و بنادر در جمع خبرنگاران درباره سرنوشت ساخت راه آهن رشت – آستارا، گفت: در مذاکرات با کشورهای خارجی تکمیل خطوط کریدور و انواع مُدهای حمل و نقلی را در ‌دستور کار داریم که در همین راستا با اتمام بخشی از مذاکرات خارجی، توافقنامه ساخت راه آهن رشت – آستارا تا هفته آینده امضا و عملیات ساخت این مسیر ریلی آغاز خواهد شد.

این در حالی است که اسدالله عباسی استاندار گیلان در دیدار با معاون سازمان محیط زیست کشور از مشکلات زیست محیطی موجود بر سر راه احداث این خط ریلی گفت و افزود: در اجرای برخی از پروژه‌های عمرانی در استان گیلان از جمله‌ راه آهن رشت به شهر مرزی آستارا با مشکلات محیط زیستی مواجه هستیم.

وی از مسئولان مربوطه خواستار اهتمام و توجه بیشتر در حل این مشکلات شد. حال باید منتظر اجرای وعده وزیر راه و شهرسازی در امضای توافقنامه این خط ریلی مهم و آغاز احداث راه ‌آهن رشت ـ استارا البته با رفع موانع و دغدغه‌های زیست محیطی باشیم.

کریدور شمال – جنوب یک مسیر اقتصادی و استراتژیک مهم برای ترانزیت بار از طریق ایران میان هند، روسیه، کشورهای CIS و شمال اروپا است که تکمیل راه‌آهن رشت – آستارا حلقه مفقوده این کریدور است.

این مسیر ریلی در ادامه راه آهن قزوین – رشت، مرکز استان گیلان را به منطقه ویژه اقتصادی کاسپین متصل می‌کند که از نظر مبادلات بازرگانی با کشورهای همجوار منطقه دارای اهمیت ویژه است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه