رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

ارزیابی محیط زیستی پروژه راه آهن رشت_ آستارا صورت گرفته است

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از ارزیابی محیط زیستی پروژه راه‌آهن رشت_ آستارا خبر داد و گفت: هیچ طرح توسعه‌ای بدون مجوز محیط‌زیست کلنگ آن بر زمین نخواهد خورد.

ارزیابی محیط زیستی پروژه راه آهن رشت_ آستارا صورت گرفته است

به گزارش هشت‌دی  علی سلاجقه، در نشست خبری که مناسبت هفته محیط‌زیست برگزار شد، در پاسخ به پرسشی درباره پروژه راه‌آهن رشت آستارا اظهار داشت: صدور مجوزها از بحث‌های اساسی است و پروژه رشت آستارا ارزیابی محیط زیستی آن قبلاً صورت گرفته است و در راستای توسعه کشور توسعه درخور را مدنظر داریم.

وی با اشاره به اینکه موضوعات محیط زیستی هم از پشتوانه‌های تحقق شعار مهار تورم در سال جاری است، است، افزود: همکاران من گزینه‌های متعدد تونل و تک‌ریلی را بررسی و همه آنچه همکاران ما لازم است انجام و تأیید نشود اقدامی صورت نخواهد گرفت.

حفظ محیط‌زیست مسئله تزئینی و فانتزی نیست

سلاجقه گفت: مسئله حفظ محیط‌زیست مسئله تزئینی و فانتزی نیست و حضرت آقا هم به این موضوع تأکید داشته‌اند و دولت کنونی هیچ طرح توسعه‌ای بدون مجوز محیط‌زیست کلنگ آن بر زمین نخواهد خورد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: بسیاری از زیرساخت‌ها در کشور اعم از توسعه اقتصادی صورت نگرفته و این موضوع به توسعه‌یافتگی نیاز دارد. میثاق کلی دولت در تحقق این مسئله است و کمترین جلسه است که موضوعات محیط زیستی در مبحث توسعه‌یافتگی آن مطرح نباشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه