پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول درباره اقتصاد ایران:

رشد ۲ درصدی اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۳

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد که تورم و رشد نقدینگی ایران در سال جاری کاهش یافته و رشد اقتصادی حداقل به ۲ درصد می‌رسد.

رشد ۲ درصدی اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۳

به گزارش هشت‌دی، صندوق بین‌المللی پول در آخرین گزارش مربوط به خاورمیانه و آسیای مرکزی اعلام کرد: اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۳ با وجود تحریم‌ها ۲ درصد رشد خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که جمهوری اسلامی ایران تورم و نقدینگی خود را در سال ۲۰۲۳ کنترل کرده و صادرات نفت خود را در بازارهای جهانی افزایش دهد.

در این گزارش با بررسی ۱۲ شاخص کلان اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۳ تاکید شده است که در دولت فعلی میزان صادرات نفت ایران ۲ برابر می‌شود. تولید ناخالص داخلی ایران افزایش یافته و تورم و رشد نقدینگی کاهش می‌یابد و همچنین دسترسی ایران به ذخایر مبادلات خارجی به رقم ۲۳.۲ میلیارد دلار در سال جاری برسد.

این نهاد بین‌المللی همچنین پیش‌بینی کرده است که از بین ۱۲ شاخص مهم اقتصادی حداقل ایران در ۷ شاخص وضعیت بسیار بهتری نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

به گفته صندوق رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۳ به رقم ۲ درصد خواهد رسید این در حالی است که سال گذشته این رقم ۲.۵ درصد بود. همچنین میانگین رشد اقتصادی ایران در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹ میلادی را ۳ درصد عنوان کرده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه